تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۵۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مهندس نعمت زاده در جلسه با فعالان حوزه واردات عنوان کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی برای صادرات غیرنفتی/ لزوم جهت دهی واردات

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم جهت دهی واردات گفت: باید فرهنگ سازی صادرات غیرنفتی را در دستور کار قرار دهیم.
ضرورت فرهنگ سازی برای صادرات غیرنفتی/ لزوم جهت دهی واردات

مهندس محمدرضا نعمت زاده عصر دوشنبه در جلسه ویژه با با فعالان حوزه واردات که با هدف بررسی آخرین وضعیت واردات و صادرات کشور در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، در سخنان کوتاهی اظهار کرد: با  وجود 200 شرکت بازرگانی می توان در امر صادرات رشد چشمگیری داشت  و با افزایش فعالیت  این شرکت ها که حدود 78 درصد  از صادرات را انجام می دهند  می توان به رشد 30 درصدی در این حوزه  امید داشت که این اتفاق بزرگی است .

وی با تاکید بر لزوم وجود دانش بی مرز افزود: برای رشد در بازارصادرات، واردات دانش فنی و اطلاعات باید به صورت آزاد صورت گیرد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به لزوم هماهنگی در امر واردات  تصریح کرد :  واردات باید به صورت جهت دهی شده صورت بگیرد و به جای دولت، واردکنندگان و صادرکنندگان در این امر به عنوان  شروع کننده  اقدام کنند .

وی با تاکید بر لزوم صادرات غیرنفتی بیان کرد: سال‌ها فقط روی نفت فرهنگ سازی کرده ایم که این مهم نیازمند تغییر است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پایان  با اشاره به لزوم صادرات محصولات خارجی که در کارخانه های داخل ایران ساخته می شوند، عنوان کرد: تولیداتی که توسط کارخانه های برند خارجی در ایران صورت می‌گیرند، باید صادر شوند که در این زمینه با شرکت های کره ای نیز صریح بودم.

عناوین برگزیده