تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۵۱۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قدیمی‌‌ترین نماد متوقف بورس بزودی باز می‌شود

می متالز - شرکت آلومینیوم‌ ایران‌ که با ۲۱ ماه دوری از تابلو معاملات ، قدیمی‌ترین نماد متوقف بورس بشمار می‌‌رود طی روزهای آینده به بازار بر می‌گردد.
قدیمی‌‌ترین نماد متوقف بورس بزودی باز می‌شود

درحالی بانک‌های صادرات، پارسیان و پاسارگاد با عدم ارایه اطلاعات، روزهای دور از تابلو بورس را می‌ گذرانند که پیگیری های بورس پرس نشان داد ، قرار است قدیمی ترین نماد متوقف بورس بزودی به بازار برگردد.

براساس این گزارش، "فایرا" که سوم آبان ۹۴ به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم با توقف نماد روبرو است، احتمالا" طی روزهای آینده و بعد از شفاف سازی سازمان بورس و توضیحات شرکت، شاهد بازگشایی نماد خواهد شد.

یکی از موانع بازگشایی نماد آلومینیوم‌ ایران‌ ، علاوه بر موضوع پیش بینی درآمد هر سم، ناشی از مباحث مهم مربوط به محیط زیست بود.

در این میان ، رامین ربیعی رئیس هیات مدیره ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺘﻲ اﻳﺮان چند روز پیش با اشاره به عدم امکان عرضه بلوک ۱۵/۱۵ درصدی "فایرا" در مهر سال گذشته ، از برنامه عرضه مجدد این بلوک خبر داده که منوط به بازگشایی نماد خواهد بود.

آلومینیوم‌ ایران‌ با برگزاری مجمع فوق العاده ۱۶ اسفند سال گذشته برنامه افزایش سرمایه ۷۵۵ درصدی از اندوخته طرح و توسعه و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ( از بیش از ۶۰ میلیارد تومان به بیش از ۵۱۹ میلیارد تومان) عملی کرده است.

عناوین برگزیده