تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۵۲۱
کد خبر: ۵۱۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه گذاری 53 هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه اصفهان در دولت یازدهم

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در دولت یازدهم 10 پروژه با سرمایه گذاری 53 هزار و 575 میلیارد ریال در بخش های مختلف برای افزایش ظرفیت تولید در این شرکت اجرا شد که پیشرفت فیزیکی همه آنها به جز یک مورد، 100 درصد است.
سرمایه گذاری 53 هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه اصفهان در دولت یازدهم

بهرام سبحانی، افزود: برخی از این پروژه ها در خصوص افزایش ظرفیت تولید فولاد خام، تحقیقاتی، گاززدایی از فولاد، سولفورزدایی از فولاد، احیای مستقیم فولاد، توسعه ذوب و ریخته گری، ورق خودرو چارمحال و بختیاری، فولاد سبا، کنسانتره و گندله سازی سنگان بوده است.
وی بیان کرد: دو پروژه گندله سازی سنگان با تولید سالیانه پنج میلیون تن برای تامین گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه به طور کامل اجرا و امروز به بهره برداری رسید و پروژه کنسانتره سنگ آهن سنگان با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن 52 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
وی افزود: پروژه گندله سازی سنگان با هدف تامین گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه در زمینی به مساحت 24 هکتار با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال در مدت 36 ماه از سال 1392 تاکنون اجرا شد که این طرح برای 3 هزار و 300 نفر در دوران ساخت و بهره برداری اشتغالزایی کرده است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: ظرفیت کنونی تولید در این شرکت سالانه 10.3 میلیون تن فولاد خام و 11.8 میلیون تن آهن اسفنجی است که برای تولید آنها به 17.5 میلیون تن گندله نیاز دارد.
وی افزود: مبادی تامین گندله مورد نیاز گروه فولاد مبارکه از خارج کشور به میزان 5.3 میلیون تن در سال، در سنگان به میزان پنج میلیون تن در سال و در خود کارخانه فولاد مبارکه 7.2 میلیون تن در سال است.
وی بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه تولیدکننده ورق های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم 20 درصدی در منطقه ام ای ان ای و بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان با ظرفیت تولید حدود 12 میلیون تن در سال با 12 واحد احیای مستقیم است.
سبحانی افزود: زنجیره تامین گسترده مواد مصرفی این شرکت، قطعات و تجهیزات بومی سازی شده شامل 2 هزار و 800 تامین کننده و شبکه گسترده مشتریان این شرکت شامل یکهزار کارخانه و کارگاه به صورت مستقیم و سه هزار کارخانه و کارگاه به صورت غیرمستقیم است.
نماینده مدیرعامل شرکت احیای سپاهان نیز در این مراسم گفت: این شرکت، چهار فاز تولید کنسانتره را در منطقه سنگان در دست اجرا دارد که تاکنون فاز یک با ظرفیت تولید یک میلیون تن کنسانتره آهن به بهره برداری رسیده و امروز نیز فاز دوم با ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره در سال در منطقه سنگان به بهره برداری رسید.
محمد قوچانی با بیان اینکه فاز 3 و 4 تولید کنسانتره آهن شرکت احیای سپاهان تا پایان امسال در سنگان به بهره برداری می رسد، افزود: با راه اندازی چهار واحد کنسانتره 2.2 میلیون تن کنسانتره در این منطقه توسط این شرکت تولید خواهد شد.

عناوین برگزیده