تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۵۲۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازگشت شرکت سمپرترنس به ایران بعد از رفع تحریم‌ها

می متالز - مدیر فروش منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شرکت Sempertrans (یکی از شرکت‌های پیشرو در جهان در حوزه تکنولوژی تسمه نقاله) که دفتر مرکزی آن در اتریش واقع است، گفت: صنعت روندی توسعه‌ای را در پیش‌ گرفته است در نتیجه احتمال راه‌اندازی دفتر این شرکت در ایران بسیار زیاد است.
بازگشت شرکت سمپرترنس به ایران بعد از رفع تحریم‌ها

مهران شهیدی درباره استفاده از محصولات این شرکت در ایران اظهار کرد: صادرات ما به ایران از سال 1998 میلادی بوده است. شرکت‌های معدنی سنگین مانند گل‌گهر سیرجان، چادرملو، مس سرچشمه، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از مصرف‌کنندگان محصولات شرکت ما به شمار می‌روند. البته حجم فروش زیاد نبود و پس از آن با تحریم‌ها مواجه شدیم. امروز با رفع تحریم‌ها بار دیگر به بازار ایران بازگشته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده این شرکت دفتری در ایران خواهد داشت؟ تصریح کرد: بله، احتمال این موضوع وجود دارد، زیرا صنعت هر روز در حال طی کردن روند توسعه‌ای است.

شهیدی افزود: نوارنقاله‌های صنعتی 2 نوع هستند. برخی نخی و برخی دیگر سیمی هستند. نوار نقاله‌های نخی را تولید‌کنندگان داخلی تولید می‌کنند اما نوارنقاله‌های سیمی را باید وارد کنیم زیرا تکنولوژی آن هنوز کامل نشده است.

وی اظهار کرد: ما رقبایی همچون آلمان و چین را داریم اما به دلیل آنکه بیشتر محصولات ایران را از کارخانه لهستان وارد می‌کنیم (زیرا لهستان از نظر نیروی کارگری و مالیات ارزان‌تر است) در نتیجه می‌توانیم رقابت بهتری در بازار داشته باشیم. یعنی قیمت ما در بازار رقابتی‌تر خواهد بود.

مدیر فروش منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شرکت sempertrans تاکید کرد: محصولات این شرکت تنها شامل نوارهای نقاله می‌شود.

شهیدی درباره طول عمر محصولات این شرکت گفت: بطور معمول کمترین طول عمر محصولات 1 سال است اما نوار نقاله‌ای داشتیم که در یک تونل 7 سال کار کرده است. محصولات ما کالای مصرفی بوده اما می‌تواند 3 تا 5 سال نیز طول عمر داشته باشد.

وی با اشاره به خدمات پس از فروش این شرکت بیان کرد: با توجه به اینکه ایران یک منطقه جدید برای این شرکت محسوب میشود ممکن است یک دفتر در اینجا ایجاد شود اما خدمات پس از فروش از سوی شرکت انجام می‌شود.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده