تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۵۲۳۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

انبوه سازان وام می‌گیرند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام تأکید دولت دوازدهم بر نوسازی بافت فرسوده،‌ گفت: تسهیلات‌دهی به انبوه‌سازان برای احیای بافت ناکارآمد شهری اقدامی در راستای عملیاتی کردن برنامه ششم توسعه بوده است.
انبوه سازان وام می‌گیرند

سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد با اشاره به موافقت بانک مسکن نسبت به پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن به انبوه‌سازان جهت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت: پرداخت این نوع تسهیلات، نوسازی بافت ناکارآمد و فرسوده شهری را سرعت می‌بخشد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه به موضوع نوسازی بافت فرسوده توجه ویژه ای شده است، افزود: هر ساله دولت با سرمایه گذاری در بافت های فرسوده باید نسبت به کاهش این نوع بافت های ناکارآمد اقدام کند که خوشبختانه این مصوبه اقدامی در راستای عملیاتی کردن برنامه ششم توسعه بوده است.

 

تعیین شاخص ها برای شناسایی بافت فرسوده انجام شده است

موسوی بیوکی با تأکید بر اینکه تعیین شاخص ها از سوی دولت برای شناسایی بافت های فرسوده صورت گرفته است، تصریح کرد: بهترین راه برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استفاده از منابع مردم و سرمایه‌های بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه امتیازات ویژه ای برای ساخت و ساز در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است، گفت: بسیاری از معافیت‌ها در خصوص بافت‌های فرسوده و ساخت وساز در آن ها در نظر گرفته شده تا به این ترتیب نوسازی این بافت های شهری در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به مثابه توسعه درونی شهرها است، گفت: در سال های گذشته طرح هایی که به خانه دار شدن مردم می انجامید همچون مسکن مهر و تولید انبوه مسکن ایرادات بسیاری همچون فراهم نبودن بسیاری از زیرساخت ها را داشت؛ اما در حال حاضر که نگاه ها معطوف به نوسازی بافت فرسوده شده به طورحتم چون زیرساخت ها در شهرها فراهم است بسیاری از مشکلات را دیگر شاهد نخواهیم بود.

 

توفیق ساخت و ساز در بافت فرسوده بیش از مسکن مهر است

موسوی بیوکی ادامه داد: به طور حتم رغبت مردم به اسکان در بافت های فرسوده ای که مورد ساخت و ساز قرار گرفته اند بسیار بیشتر از مکان هایی است که از امکانات ابتدایی بی بهره هستند، زیرا در بافت های فرسوده شهری امکانات زیربنایی، روبنایی و بسیاری از روابط اجتماعی مورد نیاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای مسکن مهر در حال حاضر بدون متقاضی رها شده اند، تصریح کرد: در صورتی که از ابتدا نگاه ها معطوف به بافت‌های فرسوده بود به طور حتم اقبال بیشتری برای سرمایه گذاری مردم در این حوزه را نیز شاهد بودیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: توجه به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به طورحتم نسبت به ساخت وسازهای جدید همچون مسکن مهر اولی بوده از این رو لازم است دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

عناوین برگزیده