تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۵۲۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار مشکل اصلی صنعت فولاد است نه آهن اسفنجی

می متالز - تولیدکنندگان آهن اسفنجی در سال‌های آتی با مازاد تولید مواجه خواهند شد، و صادرات فعلی این واحدها برای سود بیشتر نبوده و حکم آینده‌نگری دارد. مانع اصلی تولید فولاد رکود است و نه عدم تامین آهن اسفنجی.
بازار مشکل اصلی صنعت فولاد است نه آهن اسفنجی

مدیر عامل شرکت جهان فولاد سیرجان بیان کرد؛ طرح‌های هشت‌گانه فولادی دارای دو بخش آهن اسفنجی و فولاد بوده‌اند اما از آنجاییکه طرح‌های واحدهای فولاد با مشکلاتی همراه بوده‌اند در تمام این طرح‌ها برای واحدهای فولاد  اقدامی نشده است و تنها بر روی طرح‌ آهن اسفنجی تمرکز شده است و این واحدها در سال‌های بعد راه‌اندازی خواهند شد، در سال‌های آینده توان زنجیره تولید فولاد کشور از بین خواهد رفت و کشور با مازاد آهن اسفنجی مواجه می‌شود. بنابر این تولیدکنندگان آهن اسفنجی باید از حالا به فکر یافتن بازار صادراتی باشند. درصورت پیدا نکردن بازار صادراتی در آینده این بخش نیز با مشکل مازاد تولید مواجه خواهد بود.

علی عباسلو در ادامه تصریح کرد، مشکل اصلی تولیدکنندگان شمش فولاد در کشور نداشتن بازارهای مصرف دانست  بیان کرد ماده اولیه موجود در کشور جوابگوی نیاز واحدهای شمش داخلی است. وی در ادامه رکود حاکم بر بازار ساخت و ساز را عامل اصلی تولید فولاد با ظرفیت کمتر از توان تولید دانست و اعلام داشت همین میزان تولید شمش در کشور نیز مازاد مصرف داخلی و بازارهای صادراتی در اختیار این واحدهاست. دولت اگر قرار است برای فولادسازان کاری انجام دهد باید تلاش کند رکود حاکم را از بین ببرد تا مصرف فولاد در کشور افزایش یابد.

مدیر عامل جهان فولاد سیرجان در ادامه بیان کرد که صادرات آهن اسفنجی در شرایط فعلی برای تولیدکنندگان این محصول نیز سودده نیست و انگیزه صادرکنندگان، آینده‌نگری است. بازارهای صادراتی دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و پیدا کردن بازار مناسب فرآیندی زمان‌بر است که باید به جلب مشتری و حفظ اعتماد وی رسید. بنا براین تولیدکنندگان آهن اسفنجی برای این که در سال‌های بعد با مشکل روبرو نشوند مجبور به صادرات در زمان حاضر هستند. 

عناوین برگزیده