تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۳۹۶
کد خبر: ۵۲۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تنها ۷۶ میلیون تن از ذخیره چادرملو باقی مانده است

می متالز - جانشین مدیر مجتمع معدنی سنگ‌آهن چادرملو معتقد است: با توجه به رو به اتمام بودن ذخیره معدن چادرملو باید مسئولان استانی و کشوری همکاری‌های لازم به جهت حل مشکلات موجود بر سر واگذاری آنومالی «D19» را داشته باشند.
تنها ۷۶ میلیون تن از ذخیره چادرملو باقی مانده است

عباس بیگ  درباره آخرین وضعیت معدن چادرملو اظهار کرد: در حال حاضر براساس برآوردهای صورت گرفته، حدود 76 میلیون تن از ذخیره معدن باقی مانده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که 3 تا 4 سال دیگر ذخیره معدن به پایان می‌رسد. امیدواریم آنومالی «D19» که در 30 کیلومتری معدن چادرملو قرار دارد به ما واگذار شود تا بتوانیم فعالیت‌ها را با توجه به کارخانه‌هایی که در اختیار داریم ادامه دهیم.

وی ادامه داد: برآورد اولیه برای آنومالی D19 حدود 100 میلیون تن ذخیره پیش بینی شده است. البته این رقم در اکتشافات اولیه پیش‌بینی شده‌ است. لازم به ذکر است که اکتشافات تکمیلی باید انجام شده و کار ادامه پیدا کند.

بیگ همچنین درباره بازرسی محیط‌ زیست از معدن تصریح کرد: تمامی پسماندهای چادرملو تحت نظارت محیط زیست است و کارهای آن توسط آزمایشگاه معتمد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اختلافات موجود میان چادرملو و محیط زیست درباره آنومالی «D19» افزود: متاسفانه به دلیل قرارگیری این آنومالی در محدوده محیط زیست با مشکل همراه است اما امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.

جانشین مدیر مجتمع معدنی سنگ‌آهن چادرملو درباره فعالیت با پیمانکارهای حاضر در چادرملو گفت: از ابتدای شروع بکار، سیستم کاری چادرملو، سیستم پیمانکاری بوده‌ است، این بدان معنا است که کارها برون‌سپاری شده است. تمامی سیستم‌های موجود در چادرملو به صورت پیمانکاری است. خوشبختانه با پیمانکاری مشکلی نداشته و آنها را از خودمان می‌دانیم.

بیگ تاکید کرد: امیدواریم مسئولان استانی و کشوری همکاری کرده تا مشکلات موجود در زمینه آنومالی «D19» حل شود. چنین همکاری‌هایی باعث می‌شود تا معادن بزرگی همچون ما و یا حتی معادن کوچک روی پای خود مانده و به حیاتشان ادامه دهند.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده