تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۶۰۷
کد خبر: ۵۲۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش فروش سیمان پاکستان در ماه گذشته

می متالز - میزان فروش و صادرات سیمان پاکستان در ماه ژوئیه امسال رکورد زد
افزایش فروش سیمان پاکستان در ماه گذشته

میزان فروش و صادرات سیمان در این کشور و در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل  با یک رشد ۴۴ درصدی همراه بوده و از عدد ۲.۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۶ به عدد ۳.۳ میلیون تن رسانده است.

آمار ها نشان می دهد که فروش داخلی سیمان در پاکستان ۵۵ درصد رشد داشته ولی میزان صادرات این کشور تقریبا با رقمی معادل ۰.۵ میلیون تن نوسان قابل توجهی نداشته است.

سخنگوی انجمن سیمان پاکستان ضمن دلگرم کننده خواندن این میزان فروش گفت: «رسیدن به این میزان از فروش در یک ماه به نوعی یک رکورد فروش در صنعت سیمان پاکستان به شمار می آید و علی رغم مشکلات موجود، این موضوع نشاندهنده تغییر و رشد در بخش ساخت و ساز کشور است که ما را به آینده امیدوار می کند.»

صادرات سیمان پاکستان به افغانستان در ماه گذشته نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد نشان می دهد که به گزارش سیمان خبر و بر اساس آمارهای اعلام شده ۲۱۰ هزار تن سیمان به افغانستان صادر شده است و این در حالی است که پاکستانی ها در صادرات به کشور هند و سایر مناطق با مشکل روبرو بوده اند به گونه ای که میزان صادرات به هند ۱۱.۶ درصد و سایر مناطق حدود ۱۹ درصد با کاهش مواجه شده است.

آنچه که مسلم است در حال حاضر صنعت سیمان پاکستان بر بازار افغانستان تمرکز و تسلط بیشتری دارد و میتوانند مشکلاتی را برای صادرات سیمان ایران به افغانستان فراهم آورند.

عناوین برگزیده