تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۵۳۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مسئول سازمان توسعه تجارت:

ایران توان صادرات سالانه 25 میلیارد دلار خدمات فنی مهندسی را دارد

می متالز - مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ظرفیت کشور به گونه ای است که توان صادرات خدمات فنی مهندسی تا 25 میلیارد دلار در سال و ارزآوری بالایی در این بخش وجود دارد.
ایران توان صادرات سالانه 25 میلیارد دلار خدمات فنی مهندسی را دارد

محمود اسکندری درجلسه میز خدمات فنی مهندسی و محصولات دانش بنیان این استان در گرگان، اظهارداشت: توسعه صادرات از مهمترین برنامه های دولت بوده و سازمان توسعه تجارت با هدف شناسایی و رفع مشکلات فراروی صادرکنندگان اقدام به تغییر در ساختار سازمانی خود کرده و هفت میز خدمت تعریف شده است.
به گفته وی؛ این میزهای خدمت شامل 'فنی مهندسی، محصولات دانش بنیان ، ترانزیت و حمل ونقل، فناوری اطلاعات، محصولات خلاق، گردشگری و سایر خدمات' است.
اسکندی افزود: با توجه به اهمیت صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان و برای بررسی مشکلات و موانع پیرامون این حوزه، جلسه میز خدمات فنی و مهندسی و محصولات دانش بنیان استانی برنامه ریزی شده تا در مسیر توسعه این نوع صادرات تلاش شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز یکی از فرصت های موفقیت کشور را صادرات خدمات فنی مهندسی بیان کرد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی ازبرنامه های ابلاغ شده توسط دولت، توسعه صادرات است.
حسینقلی قوانلو افزود: امروز کشور در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی حرف های زیادی برای گفتن دارد، به عنوان مثال در احداث نیروگاه، سد سازی و راه سازی توانمند بوده و می توان روی توسعه این نوع از صادرات حساب ویژه ای باز کنیم.
وی با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی مهندسی در مقایسه با کالا، بهره وری و سود بالاتری برای تجار و بازرگانان دارد، گفت: گلستان در بخشی از حوزه های صادرات خدمات فنی مهندسی به آسیای میانه تجارب ارزشمندی دارد و باید برای توسعه صادرات به سایر کشورها تدبیر شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان وخراسان شمالی همسایه است.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده