تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۵۵۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی صادرات ۴.۵ میلیون دلاری سیمان قشم به آفریقا

می متالز - مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بارگیری نخستین محموله کارخانه سیمان قشم به مقصد کشور موزامبیک در قاره آفریقا به میزان ۵۰ هزارتن آغاز شد.
پیش بینی صادرات ۴.۵ میلیون دلاری سیمان قشم به آفریقا

هرمز امیری در این باره گفت: تا پیش از این سومالی یکی از مشتریان دائمی سیمان قشم بود و هم اکنون موزامبیک نیز به جمع مقاصد صادرات سیمان در قاره آفریقا اضافه شده است.
وی ادامه داد: بارگیری این محموله که یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلار ارزش دارد و شامل ۴۷ هزارتن کلینکر و سه هزار تن سیمان می باشد، یک هفته به طول می انجامد و سپس توسط کشتی MVAMBER ALENA به موزامبیک صادر می شود.

به گفته امیری براساس پیش بینی های انجام شده تا پایان امسال ۲۰۰ هزار تن سیمان و کلینکر با ارزشی بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از منطقه آزاد قشم صادر خواهد شد.
مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: پیش از این نیز ۵ هزارتن سیمان پاکتی توسط کشتی ROLLA به سومالی صادر شده است.
امیری با بیان رویکرد منطقه آزاد قشم در افزایش صادرات کالاهای اساسی و کاهش واردات، اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید با همت رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و توجه به منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه کارگاه های تولیدی که محصولات با کیفیت برای ورود به بازار جهانی تولید می کنند مورد توجه جدی قرار گرفته است.

بنابراین گزارش کارخانه سیمان قشم با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۱۵ تن و ایجاد ۹۵ شغل غیرمستقیم یکی از واحدهای سرآمد تولیدی به حساب می آید.

عناوین برگزیده