تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۵۶۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شناسایی مناطق امیدبخش معدنی در خراسان رضوی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مطالعات ژئوفیزیک در سه منطقه گناباد، سنگان خواف و جنوب شهرستان های بردسکن و کاشمر انجام و مناطق جدید امیدبخش معدنی شناسایی شده است.
شناسایی مناطق امیدبخش معدنی در خراسان رضوی

«راضیه علیرضایی» با اعلام این خبر؛ افزود: نتیجه مطالعات ژئوفیزیک در سنگان منجر به شناسایی 39 منطقه امیدبخش معدنی شامل معادن انواع فلزات از جمله سنگ آهن، طلا و مس شده است.
وی اظهار کرد: نتیجه مطالعات در منطقه جنوب بردسکن و کاشمر نیز منجر به شناسایی مناطق امیدبخش معدنی شامل معادن اندیس های سیلیس، مس و آهن شده و نتیجه مطالعات در گناباد هم در حال جمع بندی است که به زودی اعلام می شود.
وی گفت: در چهار ماه امسال پروانه بهره برداری برای 21 معدن در این استان صادر شده و این معادن فعالیت خود را آغاز کرده اند.
علیرضایی افزود: این معادن با سرمایه گذاری 59 میلیارد و 900 میلیون ریال راه اندازی شده و برای 144 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.
وی اظهار کرد: معادن مزبور شامل انواع مصالح ساختمانی، انواع سنگهای تزئینی، شن و ماسه، کرومیت، سیلیس، منگنز، مس و سرب می باشد.
وی گفت: صدور پروانه بهره برداری از معادن در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 31 درصد، از نظر اشتغال پنج درصد و از نظر سرمایه گذاری 16 درصد افزایش داشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 77 معدن در این استان با ذخیره 52 میلیون و 500 هزار تن کشف و برای آنها گواهی معتبر صادر شده است.

عناوین برگزیده