تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۵۷۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موافقان و مخالفان لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و اسلوونی؛

قاضی‌پور: اولویت برقرای همکاری اقتصادی با کشورهای پیشرفته و اسلامی باشد/ یوسف‌نژاد: ساماندهی فعالیت اقتصادی اتباع ایرانی در قالب موافقتنامه

می متالز - نمایندگان موافق و مخالف لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی دلایل خود را در این خصوص مطرح کردند.
قاضی‌پور: اولویت برقرای همکاری اقتصادی با کشورهای پیشرفته و اسلامی باشد/ یوسف‌نژاد: ساماندهی فعالیت اقتصادی اتباع ایرانی در قالب موافقتنامه

به گزارش می متالز، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، 7 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی در مخالفت با آن گفت: اولویت‌های جمهوری اسلامی باید ارتباط با کشورهای پیشرفته و اسلامی باشد.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اسلوونی سابقه هیچ‌گونه یاری به ایران و همکاری‌های دیگر در زمان‌های بحران نداشته و شاهد هیچ‌گونه رابطه خوب اقتصادی با این کشور نبوده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بدون وجود هیچ‌گونه مراوده اقتصادی نمی‌توان به صورت کورکورانه با کشوری ارتباط اقتصادی برقرار کرد چرا که هزینه اضافی برای کشور خواهد داشت.

یوسف‌نژاد: عقد موافقتنامه با کشورها برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی ضرورت دارد

علی اصغر یوسف‌نژاد نیز در ادامه این جلسه به عنوان موافق لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی گفت: تاکنون هیچ بستر قانونی برای مراوده اقتصادی با این کشور وجود نداشته است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسلوونی کشوری صنعتی بوده که با اروپا ارتباط اقتصادی و فناوری دارد که ما می‌توانیم از تکنولوژی‌های آن استفاده کنیم.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر قصد داریم فعالیت‌های اقتصادی اتباع ایرانی در سایر کشورها ساماندهی شود باید موافقتنامه داشته باشیم که این برای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران و افزایش سطح همکاری‌ها ضروری است.

عناوین برگزیده