تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۴۹
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۵۸۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بسته مشکلات صادراتی تقدیم مجلس می شود

می متالز - رییس کمیسیون توسعه و صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بسته مشکلات صادراتی را آماده و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می کنیم.
بسته مشکلات صادراتی تقدیم مجلس می شود

به گزارش می متالز، سید رضی حاجی‌آقا‌میری اظهار کرد: به درخواست فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی مشکلات صادراتی را به طور کارشناسی شده جمع بندی می کنیم. تا برای رفع این مشکلات چاره جویی شود.

وی افزود: در این راستا جلساتی را با فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی داشته ایم و همچنین در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز این موضوع را پیگیری می کنیم.  رییس کمیسیون توسعه و صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اقدامات این کمیسیون را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: برخی از مشکلات صادراتی مشکلاتی هستند که سال های زیادی است که دست و پا گیر صادرات شده اند که از آن جمله می توان به نرخ سود بانکی، دو نرخی بودن ارز و ارتباط نا کافی با بانک های جهانی اشاره کرد.

به گفته حاجی آقا میری؛ از سوی دیگر برخی از مشکلات نیز به طور موردی پیش می آیند و باید در کوتاه مدت مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرند.

وی گفت: کمیسیون توسعه و صادرات اتاق بازرگانی ایران در تعامل با بخش دولتی و سایر ارگان ها به دنبال راه حل هایی برای رفع تمامی موانع صادراتی است و مطالبات بخش خصوصی را پیگیری می‌کند تا سیاستگذاران کشور را در جهت رفع این موانع هم رای و هم نظر کند.

عناوین برگزیده