تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۵۸۶۹
سرویس خبر : انرژی

جزئیات از سرگیری سوآپ نفت

می متالز - سرپرست گمرک ایران معتقد است که رفع موانع صادراتی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یک تکلیف است و عزم گمرک برای تسهیل و تسریع در ترخیص فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی جدی است.
جزئیات از سرگیری سوآپ نفت

به گزارش می متالز، این بخشی از محتوای جلسه‌ای است که فرود عسگری با هدف رفع موانع صادراتی و عملیاتی کردن دستورالعمل اصلاح و بهبود فرآیند صادرات، ترانزیت و سوآپ نفت خام، میعانات گازی، فراورده‌ها و مشتقات نفتی با مسئولان استاندارد و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشت؛ دستورالعملی که چندی پیش به امضای مسعود کرباسیان و بیژن زنگنه رسید و اکنون سرپرست گمرک ایران ماموریت دارد تا این دستورالعمل را بند به بند عملیاتی کند.

عسگری در حاشیه این جلسه به جزئیات سوآپ نفت پس از هفت سال وقفه اشاره کرد و گفت: سوآپ نفت از سرگرفته شده و پس از هفت سال وقفه در سوآپ نفت کشور، ۳۶۰ هزار بشکه نفت خام از طریق خط لوله ۳۲ اینچ نکا - ساری - ری سوآپ شد.

وی افزود: گمرکات شمال و جنوب کاملا در سوآپ نفت هماهنگ عمل می‌کنند و خوشبختانه با الکترونیکی شدن گمرک، تبادل اطلاعات سوآپ نفت هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و گمرک الکترونیک فصل جدیدی از فرآیند سوآپ نفت را فراهم کرده است.

سرپرست گمرک ایران ادامه داد: با توافق آقایان کرباسیان و زنگنه و به منظور تسهیل در سوآپ نفت، گمرک بجای اخذ ضمانت‌نامه بانکی از سوآپ نفت که به نوعی ورود موقت محسوب می‌شود، صرفا با اخذ تعهد از وزیر اجازه سوآپ نفت را می‌دهد و این اقدام شرکت‌ها را برای بهره‌گیری بیشتر از تسهیلات سوآپ نفت تشویق می‌کند.

عناوین برگزیده