تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۵۱۸
کد خبر: ۶۰۷۵
سرویس خبر : انرژی
سیباکر تشریح کرد:

با گروه "آندریتز" غول مهندسی اتریش بیشتر آشنا شوید

می متالز - یووه سیباکر مدیر بین‌الملل و بازاریابی بخش پمپ‌های آبی گروه مهندسی اتریشی آندریتز در گفت‌وگویی به شرح مطالب زیر پرداخت:
با گروه "آندریتز" غول مهندسی اتریش بیشتر آشنا شوید

با تشکر از پذیرفتن این مصاحبه لطفا در ابتدا خودتان را معرفی کرده در مورد شرکت آندریتز کمی توضیح دهید.


من دکتر یووه سیباکر (Uwe Seebacher) مدیر بین‌الملل و بازاریابی بخش پمپ‌های آبی گروه آندریتز (Andritz Group) هستم. آندریتز یک شرکت پیشگام بین‌المللی است که در سال 1852 در اتریش تاسیس شد و از آن زمان تاکنون ما به عنوان یک شرکت بین‌المللی با چند میلیارد یورو گردش مالی سالیانه، 250 کارخانه و بیش از 6 هزار کارمند در حال فعالیت هستیم. این گروه دارای چند بخش است: بخش آب، فلزات، جداسازی و خمیر کاغذ. بنابراین آندریتز یک شرکت و یک زنجیره عظیم ارزش است. در بخش تجاری ما یک سری محصولات استاندارد ارائه می‌دهیم اما مهمتر از همه عامل هسته‌ای شرکت است. هسته‌ای به این معنا که ما باید توانایی مهندسی و تطبیق محصولات خود با استاندارد بالا را داشته باشیم. سازمان ما در اتریش تاسیس شد و اگرچه بطور بین‌المللی فعال هستیم اما بسیاری از محصولات در داخل اتریش تولید می‌شود و از نیروی کار محلی و مدیران محلی استفاده کرده با شرکت‌ها و تولیدکنندگان محلی نیز همکاری می‌کنیم. ما خدمات حمایت و پس از فروش و همچنین تعمیر و نگهداری نیز ارائه می‌دهیم و بخش‌هایی با همین تخصص داریم. تجهیزات قدیمی را با تجهیزات جدید تعویض می‌کنیم. در نهایت ما تجربه سال‌ها سرویس و خدمات با سطح بسیار بالا به مشتریان را داریم. ما تحت شرایط و موقعیت‌های مختلف و با توجه به محیط زیست آنها خدمات خود را ارائه داده‌ایم.


آیا سابقه فعالیت در ایران را دارید؟


ببینید ما در آسیا و منطقه سابقه فعالیت داریم. دو شرکت آلمانی که اکنون به آندریتز پیوسته‌اند سابقه فعالیت در ایران داشته‌اند، پس می‌توانم بگویم بله. این البته یکی از اهداف ماست که با ایران و شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف همکاری کنیم. فعالیت در این منطقه و در هر کشوری برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. ما به بازگشایی دفتر خود در دبی می‌اندیشیم برای اینکه از نزدیک و به بهترین نحو بتوانیم خدمات خود را در این بازار ارائه دهیم.


همانطور که مستحضرید بسیاری از شرکت‌های معروف از اروپا مانند دنیلی، اف ال اسمیت و اتوتک دفاتر و کارخانه‌های خود را در ایران تاسیس و بازگشایی کرده‌اند. به همین دلیل می‌خواستم نظر شما را در این مورد جویا شوم که آیا برنامه شما در مورد اینکه با تاسیس دفتر هرچه بیشتر کار خود را در بازار ایران توسعه داده و خدمات پس از فروش خود را نیز به راحتی ارائه دهید چه خواهد بود؟


بله اگر ما شروع به فعالیت کرده و برنامه طولانی‌مدت داشته باشیم، حتما نیاز به تاسیس دفتر خود در ایران داریم. ما باید همچنین در صورت گسترش فعالیت کارخانه و تاسیساتی برای نگهداری و تعمیرات و دیگر خدمات نیز تاسیس خواهد شد. باید بگویم ما با خدمات و کارهای مهندسی که روی تجهیزات خود انجام داده‌ایم حدود 30 درصد کارایی و عملکرد دستگاه‌ها را بالا برده‌ایم. سال‌هاست که در این بازار حضور داریم و به این ترتیب در عرصه فعالیت خود بی‌رقیب و پیشرو هستیم.


این روزها یکی از مسائل اصلی در همکاری با ایران بحث نقل و انتقال مالی است. نظر شما در این مورد چیست؟


در مورد نقل و انتقال مالی باید بگویم که ما یک شرکت خاص در کل دنیا هستیم و به دلیل گردش مالی بیشتر از یک میلیارد یورو به ما اجازه مبادله به صورت تهاتر (پایاپای) می‌دهند. به این معنی که اگر ما محصولی را بفروشیم به عنوان بازپرداخت می‌توانیم مواردی مانند فلزات، کالاها و یا منابع دیگر را بپذیریم و ما به این ترتیب یک مبادله برد برد انجام می‌دهیم و فکر می‌کنم به این ترتیب مشکلات نقل و انتقال را نخواهیم داشت و ما تنها شرکتی هستیم که امکان انجام چنین مبادله‌ای را داریم. برای ایران نیز این یک موقعیت بسیار خوب است که با شرکتی با اعتبار و سابقه و تجربه فراوان یک تجارت و همکاری طولانی‌مدت و سودمند داشته باشد و از همان آغاز نیاز به پرداختی وجود ندارد.
ما مصر هستیم که که فعالیت خود را در این بازار گسترش دهیم. خیلی از برندهای تازه شکل گرفته نیاز دارند که خود را معرفی کنند اما ما بسیار معتبر و بی‌رقیب هستیم به این دلیل که ترکیبی ار مهندسی، کارآمدی و تولید محصولات با بالاترین استاندارد هستیم و این ما را از دیگر تامین‌کنندگان مجزا می‌سازد. درخصوص نوآوری باید بگویم بله ما تکنولوژی‌های نوینی به بازار ارائه کرده‌ایم. ماشین آلات با ظرفیت سنگین تولید کرده‌ایم که قابل استفاده در ایران است. این نوآوری‌ها ادامه خواهد داشت. در مورد عملیاتی بودن پروژه‌ها با بخش‌های مختلف صنایع و همینطور در سطح دیپلماتیک نیز مذاکراتی خواهیم داشت.


آیا قیمت محصولاتتان قابلیت رقابت با محصولاتی که در حال حاضر دربازار موجود است را دارد ؟ محصولات چینی در بازار ایران بسیار زیاد است و می‌دانیم البته این محصولات در سطح متفاوتی با کار شما هستند اما فکر می‌کنید چه عاملی افراد و شرکت‌ها را برای استفاده از محصولات شما مجاب خواهد کرد؟


ما از این بابت نیز بسیار خاص و بی‌رقیب عمل می‌کنیم. ما کارخانه‌هایی در نقاط مختلف دنیا به عنوان مثال در چین داریم؛ بنابراین قادریم محصولات با کیفیت‌های مختلف و طیف وسیعی از قیمت به مشتریان با توجه به نیاز آنها ارائه دهیم. شما در هیچ برندی چنین طیفی از محصولات و قیمت‌های متناسب با هر منطقه نخواهید یافت. البته این نیاز به بلوغ بازار و مشتری دارد یعنی وقتی شما به هزینه‌های نگهداری و تعمیر محصولات ارزان‌قیمت نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که بهتر است از همان ابتدا محصولاتی باکیفیت و با مدرن‌ترین دانش و تکنولوژی روز دنیا تهیه کنید تا هم عمر دستگاه و ماشین آلات و هم هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آن پایین باشد. اما بهرحال ما قادریم به نیازهای مختلف مشتریان هم از نظر محصول و هم از نظر قیمت پاسخ دهیم.


گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده