تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۶۳۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کرباسیان: ایمیدرو آماده مشارکت با بخش خصوصی است

فعالیت ایمیدرو در 38 محدوده معدنی در استان سیستان و بلوچستان

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: 38 محدوده معدنی امید بخش از سوی این سازمان و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال فعالیت است.
فعالیت ایمیدرو در 38 محدوده معدنی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان که در جریان سفر به سیستان و بلوچستان و در جلسه بررسی دستاوردهای معدنی این منطقه سخن می گفت، تصریح کرد: طرح های ایمیدرو با هدف توانمندسازی و توسعه از سال 93 آغاز شده که 143 محدوده توسط این سازمان و 13 محدوده معدنی نیز توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (از زیر مجموعه های ایمیدرو) هدف گذاری شد که در نهایت به 38 محدوده معدنی امید بخش رسید.
وی در مورد دستاوردهای اکتشافی این سازمان نیز گفت: سیستان و بلوچستان از اولویت های برتر دولت در بخش اکتشاف است و وجود ذخایر کرومیت، سرب و روی،‌ طلا و ‌مس از جمله توانمندهای معدنی استان است. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: در منطقه چابهار و کنارک نیز شورابه های معدنی داریم که از ذخایر قابل توجهی برخوردارند.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در جشنواره هامین در قلعه سب سیستان و بلوچستان، اظهار کرد : ۱۵ هزار کیلومتر مربع اکتشاف پهنه های معدنی از سال ۹۳ به بعد انجام شده و همچنین قرار داد ژئوفیزیک هوایی در وسعت ۱۰ هزار کیلومتر برای استان سیستان و بلوچستان بسته شده است.
وی خواستار هماهنگی دستگاه های مختلف در بخش محیط زیست و منابع طبیعی شد و افزود: در این میان شرایط باید برای ادامه فعالیت های اکتشافی ایمیدرو در مناطق مختلف استان مهیا باشد.
کرباسیان تاکید کرد: فعال شدن طرح های جدید معدنی در بخش های مختلف سبب ایجاد اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان می شود.

سیستان و بلوچستان از اولویت های ایمیدرو

کرباسیان خاطر نشان کرد: این استان با توجه به ذخایر معدنی و توانمندی هایی که در این بخش دارد از اولویت های ایمیدرو برای اکتشاف و ایجاد صنایع معدنی است.
رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره همکاری اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری این نهاد می توان سرمایه گذارانی که اهلیت فعالیت در این زنجیره را دارند معرفی کرد تا اقدام به مشارکت با ایمیدرو کنند.
وی ادامه داد: این سازمان آمادگی همکاری و مشارکت تا 49 درصدی با بخش خصوصی را دارد. به گفته وی، در جریان این همکاری می توان محدوده های معدنی استان را واگذار و فعال کرد.
در این سفر که علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز حضور داشت،‌ طی سخنانی درباره همکاری با ایمیدرو گفت: هماهنگی بین دستگاه های مرتبط مذکور در بخش معدن و بحث امنیت از موارد مورد تاکید ما است.
وی افزود: با توجه به نیاز منطقه به اشتغال پایدار، اقدامات لازم برای تامین امنیت در جهت مهیا شدن توسعه فعالیت های اکتشافی انجام خواهد شد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده