تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۶۳۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اجرایی شدن ساخت کارخانه سیمان سفید زاگرس ازنا

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از اجرایی احداث کارخانه سیمان سفید زاگرس ازنا با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد.
اجرایی شدن ساخت کارخانه سیمان سفید زاگرس ازنا

به گزارش می متالز، مهرداد غضنفری با اشاره به طرح‌ها و اقدامات بزرگ عمرانی-اقتصادی استان که در حال اجرا است، اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی سدهای بختیاری، معشوره و مخملکوه و اختصاص ۱.۸ میلیارد یورو معادل هشت هزار میلیارد تومان در قالب فاینانس و از طریق شرکت دایهیم کره و فاینانس بانک‌های کره‌ای و ژاپنی برای اجرای سد و نیروگاه بختیاری ازجمله این پروژه‌هاست.

وی اضافه کرد: شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه سیمان سفید زاگرس ازنا با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۰ نفر نیز در دستورکار است.
غضنفری ادامه داد: از دیگر پروژه‌های در حال انجام، اجرای طرح آبرسانی به شهرستان ازنا با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۳۳ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان یادآور شد: قرار است آبرسانی به ۵۲ روستا با حجم اعتبار ۱۸ میلیارد ریال انجام شود که تاکنون آبرسانی به ۲۵ روستا افتتاح شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شروع عملیات گازرسانی به ۱۵۵ واحد صنعتی و حدود ۳۰۰ روستا و نیز عملیات گازرسانی به شهر درب گنبد کوهدشت جمعاً با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان است.

غضنفری تصریح کرد: تخصیص زمین منطقه ویژه اقتصادی بروجرد به مساحت ۶۰ هکتار به بخش خصوصی و همچنین تصویب شهرک صنعتی شماره ۴ خرم‌آباد توسط هیأت دولت در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار و با حجم سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های در دست ساخت است.

عناوین برگزیده