تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۶۳۳۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

نیمه دوم امسال فصل‌ خوب صنعت‌ ساختمان

می متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت ساختمان به عنوان پیشران توسعه نیاز به محرک هایی مثل خروج صنایع وابسته به این صنعت از رکود دارد.
نیمه دوم امسال فصل‌ خوب صنعت‌ ساختمان

به گزارش می متالز، محمدرضا زهره وندی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  با اشاره به اعلام رشد ۷.۱ درصدی صنعت ساختمان در بهار امسال، اظهارداشت:  پیش از این  پیش بینی ها حکایت از رشد ۴ الی ۵ درصدی در ساخت و ساز داشت،اما از نیمه دوم سال گذشته که معاملات رونق گرفت،ساخت و ساز هم به تبع آن رونق گرفت.به همین دلیل پیش بینی می شود که این رونق در نیمه دوم سال ۹۶ یا نیمه اول سال ۹۷ رشد چشمگیری داشته باشد.

او ادامه داد: صنعت ساختمان نیازمند زیرساخت های ویژه خود است؛ از جمله این پیش نیازها رونق در محصولات مورد نیاز این صنعت از جمله سیمان،کاشی و سرامیک و سایر مواد مورد نیاز ساخت و ساز است.این صنعت طی سالهای اخیر فراز و نشیب هایی برا به دلیل رکود در همین محصولات جانبی مورد نیاز ساخت و ساز شاهد بود که پیش بینی می شود با رونق سایر بخش های زیر مجموعه صنعت ساخت و ساز، در ماه های آتی صنعت ساختمان هم رشد بیشتری پیدا کند.

زهره وندی بیان کرد: برای رونق صنعت ساختمان و بازار مسکن، چاره ای جز خروج صنایع جانبی مورد نیاز این صنعت از رکود وجود ندارد؛مادامی که صنایعی مثل سیمان،فولاد،کاشی و سرامیک،گچ و سایر محصولات مورد نیاز این صنعت به طور کامل از رکود خارج شد،صنعت ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

او با بیان اینکه دولت در حال حاضر به صنعت ساختمان نگاه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان جزو پیشران‌های توسعه و خروج از رکود است و فکر می کنم که در ۶ ماه دوم سال شرایط بهتری پیش روی این  صنعت خواهد بود و صنعت ساختمان به حرکت در خواهد آمد.

عناوین برگزیده