تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۶۳۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

مشتریان آلمانی ترجیح می‌دهند محصولات تخت تولید این کشور را خریداری کنند

می متالز - با وجود افزایش قیمت طی چند هفته اخیر برای ورق‌های گالوانیزه و کویل‌های فولادی تولید شده در آلمان، مشتریان این محصولات همچنان خرید از بازار داخلی را ترجیح می‌دهند؛ چرا که هم‌پای رشد قیمت مصنوعات داخلی، محصولات مشابه وارداتی، رشد بسیار بیشتری را تجربه کرده‌اند.
مشتریان آلمانی ترجیح می‌دهند محصولات تخت تولید این کشور را خریداری کنند

به گزارش می متالز، از اوایل ماه آگوست تا 18 سپتامبر، قیمت کویل فولادی در بازار داخلی آلمان، رشد 10 یورویی به‌ازای هر تن داشته است و محصولات تخت فولادی که از کشورهای ایتالیا به آلمان صادر شده نیز با افزایش 30 یورویی در هر تن همراه بود و بازار فولاد شاهد معاملات خوبی بود. اما با وجود رشد یاد شده، مشتریان آلمانی ترجیح می‌دهند که به‌جای خرید محصولات وارداتی از کویل‌های داخلی استفاده کنند.
در حال حاضر، فشار قیمتی از سوی تأمین‌کنندگان ایتالیایی بر فولادسازان آلمانی کاهش یافته است؛ چرا که قیمت‌های وارداتی فولاد به بازار آلمان با رشد چشم‌گیری مواجه بودند. این موضوع فرصت مناسبی را در اختیار تولیدکنندگان آلمانی قرار داده تا بتوانند با رشد قیمت، سود بالاتری را کسب کنند.

نمودار 1، قیمت کویل ورق‌های سرد فولادی را بر مبنای یورو به‌ازای هر تن نشان می‌دهد. این قیمت‌ها بدون احتساب 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده هستند. همانطور که در نمودار 1 پیداست قیمت ورق‌های سرد ساخت آلمان برای تحویل در نوامبر یا دسامبر با قیمت 630 تا 656 یورو به‌ازای هر تن عرضه شد که نسبت به 2 هفته گذشته با افزایش 10 یورویی به‌ازای هر تن همراه بود. محصول مشابه عرضه شده از سوی ایتالیا با حداقل قیمت 640 تا حداکثر 650 یورو در هر تن برای تحویل در اکتبر و نوامبر فروش رفت. قیمت هر تن از این محصول نیز نسبت به 2 هفته قبل با رشد 20 یورویی همراه بود. هند و برزیل نیز ورق‌های سرد فولادی مشابه خود را در محدوده قیمتی CFR 595 تا 600 یورو در هر تن برای تحویل در ماه نوامبر به آلمان صادر کردند. بدین ترتیب می‌توان گفت که قیمت‌ها افزایش 30 یورویی را در بازه یاد شده به خود اختصاص دادند. و در نهایت ویتنام نیز این محصولات را با قیمت 600 تا 605 یورو بر تن برای تحویل در ماه دسامبر به بازار آلمان عرضه کرد.

نمودار 2 نیز قیمت ورق‌های گالوانیزه فولادی را بر مبنای یورو به‌ازای هر تن، بدون در نظر گرفتن 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده نشان می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار پیداست، این مصنوعات با قیمت 720 تا 730 یورو در هر تن در بازار آلمان از سوی تولیدکنندگان داخلی برای تحویل در نوامبر و دسامبر عرضه و به فروش رسیدند. با در نظر داشتن این رقم، می‌توان گفت که قیمت هر تن از محصولات این تولیدکنندگان نسبت به 2 هفته قبل با افزایش 10 یورویی همراه بود. ایتالیا نیز موفق به عقد قراردادهای فروش محصولات مشابه با قیمت 700 تا 710 یورو به‌ازای هر تن برای صادرات به این کشور و زمان تحویل اکتبر و نوامبر، شد. قیمت هر تن از این محصولات از رشد 30 یورویی نسبت به 2 هفته گذشته برخوردار بودند.

عناوین برگزیده