تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۶۳۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

«تِک» میزان تولید روی معدن رِدداگ را افزایش داد

می متالز - شرکت تِک، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان معدنی دنیا است. عمده فعالیت این شرکت بر روی ذخایر معدنی آمریکای شمالی و جنوبی است. یکی از بزرگترین معادن روی این شرکت نیز معدن رِدداگ واقع در آلاسکا بوده که بیشترین سهم را در تولید معدنی روی این شرکت دارد.
«تِک» میزان تولید روی معدن رِدداگ را افزایش داد

به گزارش می متالز، قیمت هر تن فلز روی در بازار بورس لندن در ماه آگوست و سپتامبر از مرز 3 هزار دلار عبور کرد؛ با در نظر داشتن این رشد قیمتی، می‌توان گفت که قیمت هر تن فلز روی نسبت به 10 سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است. همین افزایش قیمت سبب شد بسیاری از ذخایری که تا قبل از این برداشت از آن‌ها اقتصادی نبود، صرفه اقتصادی پیدا کنند. از جمله این موارد می‌توان به 50 هزار تن از ذخایر روی آلاسکا اشاره کرد که با افزایش ارزش ذخیره معدنی آن، به تازگی عملیات معدن‌کاری از آن اقتصادی شده است.

معدن رِدداگ متعلق به شرکت تِک بوده و میزان تولید روی این معدن برای سال 2017 حدود 475 تا 500 هزار تن برنامه‌ریزی شده بود. اما پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید تا پایان سال به بین 525 تا 550 هزار تن برسد. علت این افزایش سطح تولید، بهبود بازیافت متالورژی، امکان تولید خوراک با کیفیت بالا و رسیدن به رگه‌های سنگ معدن با عیار بالا در نیمه دوم سال 2017 بیان شده است. بنابراین اظهارات رسیدن به این سطح تولید تا پایان سال از این معدن بعید به‌نظر نمی‌رسد.

بنابراین در سال‌های آینده ذخایر این معدن از طرفی به عمق رفته و از طرف دیگر عیار معدن کاهش می‌یابد و برداشت از این معدن را با مشکلاتی مواجه می‌کند. البته میزان تولید سالانه روی این شرکت تا سال 2020 ، در رنج بین 475 تا 550 هزار تن روی در سال خواهد ماند. در حال حاضر تِک مشغول انجام پروژه‌ای با هزینه 110 میلیون دلار در منطقه معدنی ردداگ با هدف افزایش تولید از این معدن است. با به نتیجه رسیدن این پروژه، میزان تولید این معدن از سال 2020، حدود 15 درصد افزایش خواهد یافت و پایان عمر معدن نیز سال 2031 خواهد بود.

شرکت تِک که فعال در زمینه تولید مواد معدنی (خصوصا مس و روی)، انرژی و زغال‌سنگ است در سال 2016 سومین تولیدکننده بزرگ معدنی روی و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شمش سرب و روی تصفیه شده در دنیا بود. معادن روی تحت بهره‌برداری این شرکت عبارتند از: رِدداگ (Red Dog) واقع در آلاسکا و معدن پند اریل (Pend Oreille) واقع در واشنگتن. همچنین این شرکت دارای 25 درصد سهم معدن آنتامینا (Antamina) در پرو نیز بوده که این معدن دارای ذخایر مس و روی است.

در نمودار 1 میزان تولید فلز روی تصفیه شده و روی محتوی کنسانتره تولیدی این شرکت از سال 2012 تا 2016 و پیش‌بینی تولید این شرکت در سال 2017 آورده شده است به‌طوری که میزان تولید معدنی و تولید فلز روی تصفیه شده این شرکت طی این سال‌ها روند صعودی را طی کرده است.

 

عناوین برگزیده