تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۶۶۳۱
سرویس خبر : انرژی
بعد از ۵ هفته متوالی؛

نفت در سرازیری قرار گرفت

می متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات جمعه با ۲.۴ درصد معادل یک دلار و ۳۸ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۶۲ سنت رسید.
نفت در سرازیری قرار گرفت

به گزارش می متالز، در حالی که نگرانی ها از مازاد عرضه مجددا خود را نشان داده است، قیمت نفت روز جمعه بیش از ۲ درصد کاهش یافت و نوار طولانی ترین افزایش قیمت نفت برنت در طی ۱۶ ماه گذشته پاره شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات جمعه با ۲.۴ درصد معادل یک دلار و ۳۸ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۶۲ سنت رسید و بعد از ۵ هفته متوالی افزایش که طولانی ترین دوره افزایش هفتگی از ژوئن ۲۰۱۶ تاکنون بود، افت قیمت هفتگی ۳.۳ درصدی را تجربه کرد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات جمعه با یک دلار و ۵۰ سنت، معادل ۳ درصد کاهش به ۴۹ دلار و ۲۹ سنت رسید و افت قیمت ۴.۶ درصدی را به ثبت رساند.

دولت روسیه با ابهام زدایی از سخنان اوایل هفته ولادیمیر پوتین در مورد بازار نفت اعلام کرد که منظور وی پیشنهاد تمدید توافق کاهش تولید نبوده، بلکه رئیس جمهور روسیه تنها احتمال تمدید تا پایان سال ۲۰۱۸ را به رسمیت شناخته است.

اندرو لیپو، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «روز پنجشنبه مذاکرات روسیه و عربستان در مورد تمدید همکاری ها را داشتیم و امروز شاهد اندکی عقب نشینی نسبت به کاهش بیشتر تولید هستیم... هرآنچه بازار در روز پنجشنبه اندوخته بود، روز جمعه از دست رفت.»

در طی جلسات اخیر، چشم انداز تمدید مجدد توافق کاهش تولید توسط اوپک و سایر تولید کنندگان از جمله روسیه موجب افزایش قیمت ها شده بود.

وزیر انرژی عربستان روز پنجشنبه گفته بود، وی در خصوص تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ موضعی «انعطاف پذیر» دارد.

اما نگرانی ها از افزایش صادرات نفت آمریکا به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه نفت خام این کشور با نفت برنت و رقابتی بودن نفت وست تگزاس اینترمدییت موجب شده تا تردیدهایی در مورد تداوم کاهش تولید توسط سایر تولید کنندگان به وجود بیاید

عناوین برگزیده