تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۴۴۵
کد خبر: ۶۸۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بازارهای جهانی؛

طلا ۱۳۰۳ دلار شد

می متالز - به دنبال اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا و انتشار آمارهای ضعیف تورم در آمریکا قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شد.
طلا ۱۳۰۳ دلار شد

به گزارش می متالز، پس از آنکه دونالد ترامپ در اظهارات روز گذشته خود هشدار داد که ممکن است در نهایت توافق هسته ای با ایران را لغو کند، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ضعیف تورم در آمریکا طی ماه گذشته نیز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر را کاهش داده و این مساله نیز به نفع قیمت جهانی طلا بوده است.انتشار آمارهای ناامید کننده تورم در آمریکا در شرایطی است که قیمت بنزین در این کشور طی ماه سپتامبر به علت وقوع طوفان های سهمگین و اختلال در فعالیت پالایشگاه های بزرگ، با افزایش روبرو شده است.

تازه ترین نظرسنجی سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به ۸۲ درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی قبلی که پیش از انتشار آمارهای تورم آمریکا انجام شده بود به بیش از ۸۷ درصد رسیده بود.

طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره ، ارزش اوراق قرضه و دلار آمریکا حساسیت نشان می دهد. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۸ درصد افزایش روبرو شده و به بیش از ۱۳۰۳ دلار رسیده است. این بالاترین قیمت طلا از ۲۶ سپتامبر بوده است. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد ۲ درصدی روبرو شده است.قیمت طلا توانسته است به بالاتر از میانگین سطح قیمتی ۵۰ روز گذشته خود یعنی ۱۲۹۸ دلاری دست یابد.

در حالی که طلا توانسته است بار دیگر سطح روانی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند، به نظر می رسد تقاضا برای خرید این فلز گرانبها در روزهای آینده نیز افزایش خواهد یافت.

ساکسو بانک نیز در تحلیلی اعلام کرد: رویکرد تقابل جویانه ترامپ در قبال ایران و نگرانی های مربوط به بحران کره شمالی و اوضاع داخلی آمریکا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه درباره سیاست جدید این کشور در قبال  ایران سخنرانی کرده است.وی گفت دستور دادم تا بازبینی راهبردی را درباره ایران انجام دهند. این بازبینی کامل است و من راهبرد خودمان را به همراه چند گامی که باید برداشته شوند را اعلام می کنم

عناوین برگزیده