تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۷۲۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست مشترک هیات تجاری پاکستان با تجار خراسان شمالی بررسی شد:

ایجاد مرکز تجاری مشترک بین ایران و پاکستان

می متالز - نشست مشترک اعضای هیات تجاری و بازاریابی پاکستان با بررسی زمینه های گسترش تجارت و روابط تجاری تجار و بازرگانان خراسان شمالی با کشور پاکستان برگزار شد.
ایجاد مرکز تجاری مشترک بین ایران و پاکستان

به گزارش می متالز، یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی در این نشست با اعلام آمادگی خراسان شمالی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن و استخراج، فرآوری و تجارت محصولات در پاکستان گفت: علاقه مند به استفاده از توانمندی پاکستان در زمینه بسته بندی هستیم.

سرپرست هیات تجاری پاکستان نیز دراین نشست  حجم تجارت ایران و پاکستان از ابتدای سال تا کنون را 230 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: صادرات از ایران به پاکستان 184 میلیون دلار و واردات کالا از پاکستان به ایران 44 میلیون دلار است.

والی محمد گفت: یک مرکز تجاری مشترک بین این دو کشور ایجاد خواهیم کرد تا از ظرفیت های سرمایه گذاری تجاری و بازاریابی این دو کشور بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: برای روابط بهتر اقتصادی، باید نظام بانکی را احیا کنیم و همچنین کمیته هایی مشترک ایجاد کنیم تا مشکلات دو کشور حل شود.

سرپرست هیات تجاری پاکستان با اشاره به سابقه ده ساله اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: این استان با 450 واحد تولیدی کوچک ، بزرگ و متوسط در زمینه های ساختمانی، غذایی، پلاستیکی و صنعتی در تولید 71 محصول در حال فعالیت است و همچنین یک قطب کشاورزی ایران محسوب می شود.

والی محمد با بیان اینکه قصد داریم تجارت ایران و پاکستان را با وحدت و همدلی بیش از پیش ادامه دهیم، افزود: در حالی که دشمنان با تفرقه افکنی و ایجاد مشکلات اقتصادی، قصد دارند مانع روابط تجاری ما شوند، ما نیز این روابط را بیشتر و محکمتر از پیش ادامه خواهیم داد.

عناوین برگزیده