تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۷۳۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ورزشکار مس، برترین ورزشکار ماه جهان

می متالز - «زهرا نعمتی» ورزشکار پرافتخار باشگاه مس به‌عنوان ورزشکار برتر معلول جهان در ماه سپتامبر انتخاب شد.
ورزشکار مس، برترین ورزشکار ماه جهان

به گزارش می متالز، براساس گزارش سایت اینساید گیمز (inside the games) «زهرا نعمتی» به‌همراه «واتارا هوریه» ژاپنی ستاره هاکی روی یخ معلولان، «ایوان سیواک» اوکراینی، «لیسا گسینک» دانمارکی و «آلبرتو سیمونللی» ایتالیایی 5 نامزد برترین ورزشکار معلول ماه اکتبر معرفی شدند.
در پایان این نظرسنجی، «زهرا نعمتی» که عضوی از خانواده پرافتخار «ورزش مس» است، موفق شد با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر گزینه‌ها عنوان بهترین ورزشکار معلول ماه جهان را از آن خود کند.
خوشحالم که با تفکر مدیران مس برای حمایت از ورزش این فرصت در اختیار ما قرار می‌گیرد که به‌صورت حرفه‌ای بر روی ورزش تمرکز کنیم. خوشحالم که با کسب این افتخارها می‌توانم حمایت‌ها و تلاش‌های مقامات مس را جبران کنم

بانوی کماندار مس که سابقه پرچم‌داری کاروان المپیک کشورمان را دارد و از معدود ورزشکاران معلول جهان است که در این رویداد بزرگ با ورزشکاران معمولی به رقابت پرداخته، چندی پیش موفق شد در مسابقات قهرمانی جهان یک مدال طلا و یک نقره‌ این رقابت‌ها را از آن خود کند.
«زهرا نعمتی» در رابطه با این اتفاق می‌گوید: «خوشحالم که به‌عنوان نماینده بانوان ایرانی در میدان‌های بین‌المللی ورزش پارالمپیک افتخار آفرینی می‌کنم.»
وی در رابطه با تلاش خود برای رسیدن به افتخارات امروزش می‌گوید: «بعد از تصادفی که داشتم، اگر خود را در خانه حبس می‌کردم قطعاً شرایط سختی پیش رو داشتم، هرچند که سانحه تصادف توان راه رفتن را از من گرفت و مرا ویلچر‌نشین کرد، اما اگر تصمیم سرنوشت می‌شدم قطعاً امروز نمی‌توانستم به چنین افتخاراتی که کسب کرده‌ام دست پیدا کنم.»
وی اظهار کرد: «آنچه امروز برایم بیش از دو مدال طلای پارالمپیک اهمیت دارد اثبات این واقعیت است که با قدرت و اراده می‌توانم به هر دست‌نیافتنی دست پیدا کنم و هر ناممکنی را ممکن کنم. اگر امروز توانسته‌ام به موفقیتی دست پیدا کنم به‌خاطر دعای خیر پدر و مادر و مردم کشورم است که تا به امروز من را فراموش نکرده‌اند.»
نعمتی در ادامه افزود: «زهرا نعمتی، زهرا نعمتی نمی‌شد اگر به‌جای حرکت به سرنوشت تن می‌داد و از نعمت ارزشمندی که خداوند در وجودش قرارداده به‌خوبی استفاده نمی‌کرد. امروز خوشحالم که به‌عنوان نماینده کشورم به‌ویژه‌ نماینده زنان ایرانی در میدان‌های بین‌المللی ورزش پارالمپیک افتخارآفرینی می‌کنم و پرچم جمهوری اسلامی ایران را همیشه به اهتزاز درمی‌آورم.»
ورزشکار برتر ماه جهان در پایان گفت‌: «پیام من به‌عنوان نماینده ورزشکاران قهرمان پارالمپیک به تمام کودکان و نوجوانان معلول کشور پیام امید و شادابی در مسیر جنبش پارالمپیک است. من به شما این اطمینان را می‌دهم که با انتخاب ورزش دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد و این دنیا می‌تواند شما را به تمام آرزوهای بزرگ‌تان برساند و به یکی از افتخارات ورزش پارالمپیک در جهان تبدیل کند.»
نعمتی با تشکر از حمایت مس از وی گفت: «ورزشکاران برای آسودگی خیال و کسب افتخار نیاز به آرامش روانی دارند و خوشحالم که با تفکر مدیران مس برای حمایت از ورزش، این فرصت در اختیار ما قرار می‌گیرد که به‌صورت حرفه‌ای بر روی ورزش تمرکز کنیم. خوشحالم که با کسب این افتخارها می‌توانم حمایت‌ها و تلاش‌های مقامات مس را جبران کنم.»

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده