تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۵:۴۴
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۷۴۱۴
سرویس خبر : انرژی

کاهش 300 میلیاردریالی هزینه در فولاد هرمزگان / صرفه جویی 300 میلیارد ریالی در خرید برق از بخش خصوصی

می متالز - علی گلشن گفت: واحد خرید مواد اولیه و انرژی در نظر دارد با پیگیری مستمر خود، نقش مهمی در کاهش هزینه های سازمان ایفا نماید.
کاهش 300 میلیاردریالی هزینه در فولاد هرمزگان / صرفه جویی 300 میلیارد ریالی در خرید برق از بخش خصوصی

به گزارش می متالز، مهندس علی گلشن معاون خرید شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: واحد خرید مواد اولیه و انرژی یکی از بخش های مهم سازمان می باشد که با توجه به هزینه شدن بیش از 80 درصد منابع مالی سازمان در این واحد، همواره نقش مهمی در کاهش هزینه های فولاد هرمزگان را ایفا می کند. این واحد در سال 1396 برای اولین بار در تاریخ فولاد هرمزگان موفق به انعقاد قرارداد خرید 150 مگاوات ساعت برق مصرفی شرکت فولاد هرمزگان از طریق بخش خصوصی  گردید که با اجرایی شدن این قرارداد از ابتدای شهریور ماه سال جاری بالغ بر 300 میلیارد ریال صرفه جویی هزینه خرید انرژی در مقایسه با سایر روش های خرید قبلی محقق گردید.

وی در ادامه عنوان کرد: فولاد هرمزگان 300 مگاوات برق نیاز دارد و با قرارداد اخیر، 150 مگاوات از برق مورد نیاز شرکت از بخش خصوصی خریداری شده است. مهمترین مزیت این قرارداد کاهش در هزینه های سازمان و صرفه جویی 300 میلیارد ریالی و در عین حال افزایش اطمینان از تامین برق سازمان بوده است. پرداخت صورتحساب پس از 50 روز از صدور صورت حساب، صورت خواهد گرفت. این قرارداد بر EPS موثر بوده و موجب افزایش سود پیش بینی شده به مبلغ 20 ریال می گردد.

گلشن در خاتمه تصریح کرد: واحد خرید مواد اولیه و انرژی در نظر دارد با پیگیری مستمر خود، نقش مهمی در کاهش هزینه های سازمان ایفا نماید، این واحد همچنین در راستای تحقق آرمان همیشگی سازمان فولاد هرمزگان به منظور تبدیل شدن به بنگاه اقتصادی سود ده در سطح ملی و تحقق شعار "ما می توانیم" و در چهارچوب سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید و برداشتن گامی محکم برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، تمام تلاش خود را معطوف می دارد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده