تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۴۸۷
کد خبر: ۷۴۹۳
سرویس خبر : انرژی
ساداتی‌ نژاد:

غربی‌ها نمی‌توانند محدودیت هسته‌ای اَبدی به ایران تحمیل کنند/آمریکا قلدرمآبانه وظایف آژانس انرژی اتمی نقض می‌کند

می متالز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اروپایی به خوبی می دانند که نمی توان محدودیتی برای ابد و دائم به ایران تحمیل کنند بر این اساس با مواضع آمریکا همراه نمی شوند.
غربی‌ها نمی‌توانند محدودیت هسته‌ای اَبدی به ایران تحمیل کنند/آمریکا قلدرمآبانه وظایف آژانس انرژی اتمی نقض می‌کند

به گزارش می متالز، سید جواد ساداتی‌ نژاد با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجام را اعلام کرده است، گفت: این موضوع درحالیست که کشورهای غربی مانند ایالات متحده تلاش می کند با ایجاد خلل در این رابطه، موضوع را طور دیگری جلوه دهد.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق سازوکار بین المللی که اکثریت کشورهای دنیا آن را قبول دارند، آژانس انرژی اتمی مرجع رسیدگی به موضوعات هسته ای است، اظهارکرد: بنابراین اگر کشوری نسبت به مسائل هسته ای مانند موضوع کشورمان در برجام اظهارنظر کند نمی توان به آن اعتنا کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه آمریکا تلاش می کند با روش قلدرمآبانه افکار عمومی جهان را با خود همراه کند، ادامه داد: بر این اساس نمایندگان کنگره آمریکا و دولت ترامپ تلاش مضاعفی برای دائمی کردن محدودیت های برجام مانند میزان غنی سازی، استفاده از سانتریفیوژها و غیره می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها گاهی اوقات با سیاست های آمریکایی ها همراه بوده اند اما باید اذعان کرد که در شرایط کنونی اختلافاتی در مواجه با برجام وجود دارد، تصریح کرد: بنابراین کشورهای اروپایی موثر در برجام به خوبی می دانند که مذاکرات مربوط به این توافقنامه به اتمام رسیده و دیگر نمی توانند خللی در آن ایجاد کنند از این رو نمی توانند محدودیتی برای ابد و دائم به ایران تحمیل کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسائل هسته ای، حقوق بشر و موشکی و غیره بهانه ای برای مقابله با اهداف انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید گفت آمریکایی ها به عنوان مستکبران زورگو با هر کشوری که ندای آزادگی سر می دهد مخالف هستند و کشورمان نیز در این زمره محسوب می شود.

عناوین برگزیده