تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۷۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن پور بیگلری:

امن کردن اقتصاد با ممانعت از خام فروشی/ مردمی‌کردن اقتصاد تاکتیکی برای تقویت اقتصاد مقاوم

می متالز - عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت:جلوگیری از خام فروشی،مردمی کردن اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی در ایجاد اقتصاد امن تاثیرگذار است.
امن کردن اقتصاد با ممانعت از خام فروشی/ مردمی‌کردن اقتصاد تاکتیکی برای تقویت اقتصاد مقاوم

به گزارش می متالز، شهباز حسن پور بیگلری با بیان اینکه امن کردن اقتصاد، یک ضرورت است، گفت:محور و برنامه های توسعه اقتصادی کشور مشخص و شفاف است؛ چرا که مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقشه راه را مشخص کرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه تحریم های اقتصادی دشمنان، این موضوع را اثبات کرد که در زمینه اقتصاد باید برنامه ریزی ها و سیاست ها به نحوی باشد که کارشکنی دشمنان نتواند اقتصاد کشور را با مشکل روبرو کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود:در صورتی که شرایط اقتصادی کشور به سطحی برسد که وابستگی جدی به درآمدهای نفتی نداشته باشد و می توان عنوان کرد که کشور در راستای دستیابی به هدف امن کردن اقتصاد در حال حرکت است.

 

اتکای بودجه های سنواتی به درآمدهای نفتی کاهش یابد

حسن پور بیگلری با بیان اینکه اقتصاد امن در دست یابی کشور به اهداف و آرمان ها تاثیرگذار است، گفت:اقدامات اقتصادی باید هماهنگ و مدیریت شده باشد بنابراین باید اتکای بودجه به درآمدهای نفتی کاهش یابد از طرفی درآمدهای پایدار در کشور ایجاد شود.باید شرایط اقتصادی در کشور ایجاد کرد که تغییرات و نوسانات قیمت‌های جهانی نتواند اقتصاد کشور را خیلی متاثر کند.

حسن پور بیگلری در ادامه تصریح کرد:جلوگیری از خام فروشی،مردمی کردن اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی در بخش های مختلف از دیگر عوامل موثر در ایجاد اقتصاد امن است.

وی تصریح کرد:قوانین مناسبی برای بهبود فضای کسب و کار در مجلس مصوب شده از طرفی سیاست های اصل 44 قانون اساسی نیز ابلاغ شده بنابراین باید مسئولان اجرایی این قوانین و سیاست ها را به درستی اجرا کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:ایجاد عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی باعث کاهش اتکا بودجه به درآمدهای نفتی می شود.

عناوین برگزیده