تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۰۴
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۷۵۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات عامل ایدرو در سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی:

باید خود را برای مواجهه با انقلاب چهارم صنعتی آماده کنیم

می متالز - انقلاب چهارم فناوری حوزه ها و بازارهای بزرگ دانش بنیان را بوجود می آورد و اگر کشوری از این قافله عقب بیفتد از گردونه رقابت پذیری جهانی حذف می شود.
باید خود را برای مواجهه با انقلاب چهارم صنعتی آماده کنیم

به گزارش می متالز، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با تاکید بر ضرورت ریسک پذیری مدیران در شرایط محیطی پیچیده تاکید کرد: ریسک پذیری مدیران ارشد و میانی و اشاعه فرهنگ تصمیم گیری و جسارت در پیشبرد امور در شرایط محیطی پیچیده یکی از الزامات اصلی در انتخاب مدیر به شمار می رود که می باید بدان توجه جدی داشت.

منصور معظمی با اشاره به دلایل و چرایی بی انگیزگی کارکنان در سازمانها گفت: ما باید سم مهلک بی انگیزگی در سازمانها را از بین ببریم.

رئیس هیات عامل ایدرو با تصریح اینکه آستانه ریسک پذیری سازمانها و تطبیق ریسک با انتظارات ذینفعان، مسوولیت غیرقابل تفویض مدیریت ارشد است، گفت: وقتی مدیران ارشد ریسک پذیر شوند روحیه ریسک پذیری به همه بدنه سازمان تزریق می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با اشاره به اینکه ما در مرز یک انقلاب فناوری ایستاده ایم که روش زندگی، کسب و کار و پیوند ما با دیگران را از بنیان دگرگون خواهد ساخت گفت: ما وارد فاز جدید از انقلاب صنعتی می شویم که وجه ممیزه آن فناوری است به گونه ای که مرزهای میان قلمروهای فیزیکی، دیجیتالی و بیولوژیکی را از میان بر می دارد.

وی افزود: انقلاب چهارم فناوری حوزه ها و بازارهای بزرگ دانش بنیان را برای ما بوجود می آورد و اگر این قافله عقب بیفتیم از گردونه رقابت پذیری جهانی حذف می شویم. بنابراین باید با این پدیده ها همراهی کنیم و زیربناهای ساختاری و نیروی انسانی لازم را فراهم نماییم.

وی با اشاره به گزارش موسسه مکنزی در افق ۲۰۲۵ در خصوص هوشمندسازی و اتصال به اینترنت و توسعه فناوری (IOT) که با شتاب فزاینده ای همراه خواهد بود بیان داشت: بر اساس این گزارش بازار بالقوه ۴ تا ۱۱ هزار میلیارد دلاری برای (IOT) پیش بینی نموده است که ایران اگر بتواند تنها یک درصد این بازار را به خود اختصاص دهد ۴۰ تا ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.

وی همچنین درآمد حاصل از کلان داده (Big Data) را تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار عنوان و تصریح کرد: اگر ایران بتواند تنها ۱% از این بازار را به خود اختصاص دهد ۲ میلیارد دلار از این بازار را می تواند به خود اختصاص دهد.

معظمی همچنین با اشاره به اینکه باید متناسب با ریسک پذیری مسوولیت و سختی کار و شرایط کار به گونه ای باشد که ایجاد رغبت کند گفت: ریسک پذیری مدیران ارشد و میانه و اشاعه فرهنگ تصمیم گیری و جسارت در پیشبرد امور در شرایط محیطی پیچیده یکی از الزامات اصلی در انتخاب مدیر به شمار می رود که میباید بدان توجه جدی داشت.

وی طراحی نظام جبران خدمت مناسب، اعتماد به دانش و تخصص مدیران و تقویت فرهنگ سازمانی، گسترش نظامها و مکانیزمهای هدایتی و حمایتی را از جمله مواردی دانست که موجب ایجاد در مسوولیت پذیری می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به لزوم جانشین پروری و استفاده از استعداد جوانان گفت: توجه به این امر برای هر سازمانی یک مزیت برجسته به شمار می رود و به عبارتی می توان گفت تحقق اهداف سازمانی معطوف به عوامل انسانی فعال، برخودار از روحیه مشارکت و تقویت نظام انگیزشی در کارکنان است.

عناوین برگزیده