تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۳۸۲
کد خبر: ۷۸۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتخاب سیمان لامرد برای پنجمین سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه استان فارس

می متالز - شرکت سیمان لامرد، برای پنجمین سال متوالی صادرکننده نمونه استان فارس شد.
انتخاب سیمان لامرد برای پنجمین سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه استان فارس

به گزارش می متالز، در آیین تقدیر از صادرکنندگان برتر فارس که با حضور استاندار فارس، بازاری مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت و جمعی از مدیران ، مسئولان و صادرکنندگان نمونه ملی و استانی دراتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، لوح و نشان صادرکننده نمونه فارس توسط استاندار فارس به مدیرعامل سیمان لامرد اهدا گردید.

مدیرعامل سیمان لامرد در حاشیه این مراسم گفت: کسب عنوان صادرکننده نمونه برای پنج سال متوالی با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ،رکود بازار و مشکلات صنعت سیمان ، نشان از عزم راسخ این مجموعه بزرگ سیمانی برای حضور مستمر در بازارهای بین المللی است.

ابراهیم غلام زاده اظهار داشت: اگر نتوانیم تولیدات خود را به بازارهای بین المللی و مشتریان خارجی برسانیم، چرخه تولید از حرکت باز خواهد ایستاد و عواقب ناگواری برای صنعت ،اشتغال و جامعه در پی خواهد داشت.

مدیرعامل بزرگ ترین صادرکننده سیمان فارس افزود: اقتصاد وقتی رونق می‌گیرد که تولید بر صادرات متکی باشد.حمایت از تولید داخلی باید تا آخرین مرحله یعنی صادرات ادامه داشته باشد و صرفا با حمایت از تولید و افزایش آن، اتفاقی برای تجارت و افزایش درآمدکشور نمی افتد.

غلام زاده به موانع و مشکلات پیش روی صادرات صنعت سیمان نیز اشاره کرد وگفت: درعمل  صادرات کشور با موانع بسیاری رو به روست و این موانع و مشکلات در مسیر صادرات سیمان بیشتر دیده می شود. صنعت سیمان کشور بیمار است و برای درمان آن باید فکر اساسی کرد. مُسکن های مقطعی که گاه و بیگاه برای آن تجویز  می شود ، تاکنون دردی از مشکلات صادرات سومین تولید کننده سیمان جهان را درمان نکرده است.

وی افزود: از جمله موانع و مشکلات صادرات سیمان می توان به عدم قیمت گذاری صحیح و ثبات در اجرای آن، قوانین سخت گیرانه گمرک که روند صادرات را کند می کند،رقابت ناعادلانه در این صنعت که موجب کاهش قیمت سیمان صادراتی شده است، هزینه های حمل و نقل با توجه به وابستگی شدید قیمت سیمان به آن و عدم اطمینان از بازگشت سرمایه در کشورهایی که بازار تجارت سیمان محسوب می شوند، اشاره کرد.

غلام زاده در ادامه بیان داشت: وقتی مشکلات و موانع فوق را در کنار مسائل دیگری چون عدم افزایش قیمت سیمان با توجه به افزایش هزینه های تولید طی سه سال اخیر، افزایش هزینه حامل های انرژی، مالیات و افزایش دستمزدها می گذاریم ، به وضعیت حاد سیمان بیشتر پی خواهیم برد.

مدیرعامل سیمان لامرد از مسئولین استان و بویژه استاندار فارس درخواست کرد طی نشستی تخصصی با مدیران کارخانه های سیمان فارس که مسئولیت بخش اعظم اشتغال آفرینی در استان را بر عهده دارند، مشکلات و موانع موجود صنعت سیمان استان را  بررسی کرده و برای بهبود وضعیت تولید و صادرات سیمان چاره اندیشی کنند.

عناوین برگزیده