تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۷۹۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نمایشگاه کتاب به محل گردهمایی اهالی اندیشه تبدیل شود

می متالز - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نمایشگاه کتاب باید به محل گردهمایی اهالی فکر و اندیشه تبدیل شود.
نمایشگاه کتاب به محل گردهمایی اهالی اندیشه تبدیل شود

به گزارش می متالز، وحید محمدی در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در حسینیه ثارالله رفسنجان  اظهار داشت:  مس منطقه کرمان ، یک فعالیت اثربخش انجام داده که در اختیار قرار دادن کتاب برای دوستداران کتاب را تسهیل می‌کند، همچنین فرصت خوبی است که تازه‌های نشر کتاب کشور پیش روی مخاطبان قرار گیرد.
وی بیان داشت: این نمایشگاه کتاب فرصتی برای توجه به چرخه نشر و توزیع کتاب و تحرک اقتصاد این حرفه است، باید توجه کنیم که نمایشگاه کتاب می‌تواند، جدای از بحث خرید و فروش تبدیل به بزرگترین رویداد فرهنگی شهرستان شود، همچنین نمایشگاه باید به محل گردهمایی اهالی فکر و اندیشه تبدیل شود و افرادی مانند نویسندگان و مؤلفان که حرفی برای گفتن دارند در آن به بحث و بررسی بپردازند.
محمدی خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌هایی که در این دوره برای ترویج فرهنگ مطالعه صورت گرفته، هدایت یارانه‌های نشر به سمت مراکز توزیع است، نمایشگاه‌های کتاب مرتب در سطح کشور برپا می‌شود و یک ناشر و توزیع‌کننده اگر فرصت داشته باشد، می‌تواند در تمام روزهای سال در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هدایت یارانه‌های نشر به سمت کتاب‌فروشی‌ها را از اقدامات اثربخش دیگر بر شمرد که کار بزرگی تلقی می‌شود و ابراز داشت: مرحله اول این طرح سال ۹۴ بود که فقط ۱۰۰ کتاب‌فروشی در این حرکت سهیم بود، وزارت ارشاد ۱۰۰ میلیون اعتبار برای استان کرمان گذاشت که تنها سه کتاب‌فروشی در آن شرکت کردند و بعدها تعداد کتاب‌فروشی‌ها بیشتر شد.
وی به طرح پاییزه کتاب که در حال حاضر در کشور در حال اجرا است، اشاره و عنوان کرد: ۳۰ کتاب‌فروشی استان کرمان در این طرح شرکت کردند که ۲۵ کتاب‌فروشی در مرکز استان و ۵ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها از جمله شهرستان رفسنجان بودند.

عناوین برگزیده