تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۱۹
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۸۲۷۲
سرویس خبر : انرژی
طی روز چهارشنبه رخ داد؛

افزایش قیمت نفت درپی کاهش ذخایر آمریکا

می متالز - قیمت‌های نفت روز چهارشنبه درپی انتشار آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و همچنین انتظارات برای تعطیلی خط لوله نفت دریای شمال به مدت طولانی‌تر که از بازارها پیشتیبانی کرد، افزایش یافت.
افزایش قیمت نفت درپی کاهش ذخایر آمریکا

به گزارش می متالز، نفت برنت با ۶۴ سنت یا یک درصد افزایش، به ۶۳.۹۸ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار به دنبال موج سودگیری که پس از انتشار خبر تعطیلی خط لوله دریای شمال و جهش قیمت‌ها به بالای ۶۵ دلار ایجاد شده بود با ۱.۳۵ دلار یا ۲.۱ درصد کاهش بسته شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۲ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۵۷.۵۶ دلار در هر بشکه رسید در حالی که روز گذشته با ۸۵ سنت کاهش بسته شده بود.

شرکت اداره کننده سیستم خط لوله فورتیز روز سه‌شنبه اعلام کرد بزرگترین خط لوله انگلیس از میادین نفت و گاز دریای شمال احتمالا به مدت چندین هفته برای تعمیرات بسته خواهد بود. این خط لوله که حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت فورتیز را منتقل می‌کند، به دنبال کشف یک نشت بسته شد. این خط لوله اهمیت زیادی برای بازارهای جهانی دارد، زیرا فورتیز بزرگترین خط لوله از میان پنج خط لوله نفتی است و از برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، پشتیبانی می‌کند. شماری از تولیدکنندگان شامل شرکت‌های BP و رویال داچ شل اعلام کرده‌اند در پی این اتفاق میادین نفت خود را تعطیل کردند.

به گفته تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد در موسسه تحقیقاتی مشاوراتی میتسوبیشی یو اف جی، چهار هفته بسیار طولانی‌تر از بیشتر پیش‌بینی‌ها است. حادثه خط لوله درست وقتی اتفاق افتاد که بازارها با عرضه محدودتری به دلیل کاهش تولید اوپک و غیراوپک روبه‌رو شده بودند.

پس از بسته‌شدن قیمت‌ها در روز سه‌شنبه گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت در آمریکا هفته گذشته ۷.۴ میلیون کاهش یافت که تقریبا دو برابر ۳.۸ میلیون بشکه‌ای است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند.

ذخایر بنزین آمریکا در همین مدت ۲.۳ میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ذخایر به میزان ۲.۵ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. ذخایر میعانات که شامل دیزل و نفت کوره است، ۱.۵ میلیون بشکه در مقایسه با پیش‌بینی تحلیلگران برای رشد ۹۰۲ هزار بشکه‌ای، افزایش یافت. آمار رسمی روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

براساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در دورنمای انرژی کوتاه مدت ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۱۸ به میزان ۷۸۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به رکورد ۱۰.۰۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

عناوین برگزیده