تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۵۷۳
کد خبر: ۸۲۸۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه تولید آلومینیوم کاوه خوزستان در مسجدسلیمان به بهره‌برداری رسید

می متالز - در دومین روز از سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری به خوزستان، کارخانه تولید آلومینیوم کاوه روز سه‌شنبه در مسجدسلیمان به بهره‌برداری رسید.
کارخانه تولید آلومینیوم کاوه خوزستان در مسجدسلیمان به بهره‌برداری رسید

به گزارش می متالز، کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان در مجموع ظرفیت ١١ هزار تن تولید انواع مقاطع‌ساختمانی، صنعتی، عمومی و آلیاژی تا مقطع ٥٠٠ میلیمتر را دارد.
ساخت کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان از سال ۹۴ آغاز شد که در گام نخست که امروز به بهره‌برداری رسید، پروفیل تبدیل به محصولات آلومینیومی می‌ شود و گام دوم شامل تبدیل شمش به پروفیل قرار‌است در آینده نزدیک با تامین نیازهای خارجی احداث آن شروع شود.
این پروژه در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار و سرمایه گذاری سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال ، و ایجاد اشتغال ١٢٩شغل مستقیم و ٥٢٠ شغل غیرمستقیم در گام نخست، توسط بنیاد مستضعفان احداث شده‌است.

تولید و عرضه انواع محصولات آلومینیوم با استفاده از فناوری روز در داخل و خارج از کشور، از اهداف راه اندازی این کارخانه در مسجدسلیمان عنوان شده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بعدازظهر دوشنبه در راس هیاتی به‌منظور بهره‌برداری از چند طرح مهم اقتصادی و نشست با مسئولان خوزستان، از طریق فرودگاه آبادان وارد این استان شد.

بهره‌برداری از کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان، آغاز ساخت پروژه پترو پالایش مسجد سلیمان، بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۱۱۱ روستای شهرستان اندیکا، و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در اهواز از جمله برنامه های دومین و آخرین روز سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری به خوزستان است.

عناوین برگزیده