تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۸۲۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ایجاد واحد تولید آلومینیوم برای محرومیت‌زدایی از منطقه مسجد سلیمان

می متالز - شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با هدف ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در منطقه محروم مسجد سلیمان افتتاح شد.
ایجاد واحد تولید آلومینیوم برای محرومیت‌زدایی از منطقه مسجد سلیمان

به گزارش می متالز، سید عباس حسینی مدیر عامل شرکت آلومینیوم کاوه‌خوزستان با‌اعلام این خبر، افزود: این‌ پروژه در راستای اهداف عالی بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت زدایی و افزایش کیفیت زندگی ساکنان مناطق محروم کشور، در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در محدوده شهرک صنعتی شماره ٢مسجد سلیمان ایجاد شده‌است.‌

وی تصریح‌ کرد: ارزش سرمایه گذاری این طرح بالغ بر سه‌هزار و ٦٣٠ میلیارد ریال است که با وجود شرایط معمول پروژه‌های کشور، شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس موفق شد، مجموعه صنعتی آلومینیوم کاوه خوزستان را در زمان تعیین‌شده به اتمام رسانده و آماده بهره‌برداری نماید.

حسینی با اشاره به‌اینکه این مجموعه با دارا بودن امکانات و تجهیزات توانمند شرایط خاص تولید را فراهم کرده توضیح ‌داد: شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با استفاده از پنج پرس منحصربفرد جمعا به ظرفیت ١١ هزار تن که توانایی تولید انواع مقاطع ساختمانی، صنعتی، عمومی و آلیاژی تا مقطع ٥٠٠ میلیمتر را دارد شروع بکار کرده‌است.

وی ادامه‌داد: یکی از دستاوردهای مهم شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس استفاده از تکنولوژی روز دنیا به منظور رفع نیاز و انتظارات مشتریان و ایجاد تنوع تولید با راه اندازی یک واحد قالب سازی، واحد عملیات حرارتی، واحد کار سرد و همچنین واحد خط رنگ الکترواستاتیک مجهز است.

مدیر عامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده‌است، اظهار داشت: این پروژه بخشی از برنامه‌های شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس در صنعت آلومینیوم است و پروژه بعدی که در همین منطقه انجام خواهد شد پروژه تولید بیلت و آلیاژ آلومینیومی است.

وی با بیان اینکه برای احداث این کارخانه بیش از ١٠٠ هزار متر خاکبرداری ، ٥٥ هزار متر مکعب خاک ریزی، ٣٥ هزار مترمکعب بتن ریزی انجام شده افزود: برای ساخت فضای کارخانه نیز بیش از ۲۰۰ هزار و ٣٠٠ تن اسکلت فلزی ساخته و نصب شده است. 

حسینی خاطر نشان‌کرد: استاندار، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ائمه جمعه، فرماندار و دیگر مسؤلان محلی و همچنین مردم منطقه امید و اعتماد ویژه‌ای به این مجموعه پیدا کرده‌اند، که این مهم نتیجه تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی تمامی پرسنل است، که موجب شده این پروژه به عنوان طرح نمونه صنعتی استان خوزستان انتخاب و معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد خوب این پروژه موجب نزدیکی و همبستگی بیشتر مردم منطقه و بنیاد شده تا در کنار هم برای رفع محرومیت از منطقه و سربلندی کشور تلاش کنند، ادامه‌ داد: یکی دیگر از دستاورد های پروژه ایجاد ١٢٩شغل مستقیم و ٥٢٠ شغل غیرمستقیم در فاز اول است که ٩٧ درصد از نیروهای بکار گرفته شده از جوانان متخصص بومی هستند و علاوه برآن باتوجه به فراهم شدن شرایط ایجاد صنایع پایین‌دستی می‌تواند به ایجاد اشتغال بیشتر منتهی‌شود. 
وی در پایان به پروژه بیلت‌سازی به عنوان پروژه بعدی شرکت اشاره کرد و توضیح‌ داد: در حال حاضر این پروژه در مرحله دریافت اعتبارات (ال سی) است، که بزودی گشایش اعتبار خواهد شد.

عناوین برگزیده