تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۸۴۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو اعلام کرد:

خودارزیابی سازمانی در ایمیدرو با تمرکز بر شاخص های صیانت از حقوق شهروندی

می متالز - مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو ضمن تشریح برنامه های ایمیدرو در زمینه دستورالعمل های صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان گفت: با تشکیل کارگروه صیانت از حقوق شهروندی خودارزیابی سازمانی در ایمیدرو با تمرکز بر شاخص های صیانت از این حقوق آغاز شده است.
خودارزیابی سازمانی در ایمیدرو با تمرکز بر شاخص های صیانت از حقوق شهروندی

به گزارش می متالز، سید احمد بزاز جزایری افزود: بازنگری جامع از فعالیت ها و عملکرد سازمان ایمیدرو با تمرکز بر سیاست های اصلاح نظام اداری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایمیدرو از سال 94 تاکنون مورد ارزیابی سازمانی قرار گرفته است اعلام کرد: برای پیاده سازی از حقوق شهروندی 9 برنامه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است. در این زمینه برای برنامه ریزی هرچه بهتر و اجرای برنامه های دولت در این زمینه؛ کارگروه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان به ریاست رئیس هیات عامل تشکیل و جلسات درون سارمانی آن در حال برگزاری است.
جزایری با اعلام اینکه مقرر شد بخش های مدیریتی سازمان راجع به برنامه هایی که در حیطه کاری آن ها است، به کارگروه فوق گزارش ارایه کنند اظهار کرد: تعیین سیاست ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی، آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، ارتباطات مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی، روان سازی قوانین و مقررات از جمله برنامه های صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان است.
دبیر صیانت از حقوق شهروندی ایمیدرو افزود: علاوه بر دستورالعمل برنامه های 9 گانه صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است، یکی از اساسی ترین شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در سطح ملی، برنامه صیانت از حقوق مردم(شهروندان) و سلامت اداری است. این شاخص در شمار شاخص های عمومی نظام ارزیابی عملکرد قرار دارد.
وی در خصوص آثار مثبت خودارزیابی سازمانی گفت: خود ارزیابی سازمانی را می توان رشد و ارتقای سطح یک سازمان در تمامی ابعاد دانست چراکه تحقق این رویه رضایتمندی ذینفعان و در نهایت موفقیت سازمان را در دراز مدت به همراه خواهد داشت.
جزایری با اعلام اینکه ایمیدرو در سال گذشته شرایط مطلوبی در ارزیابی ها داشت، اذعان کرد: یکی از برنامه هایی که به توسعه فرهنگ صیانت از حقوق شهروندان کمک می کند برنامه ریزی و اجرای اثربخش دوره های آموزش آشنایی با منشور حقوق شهروندی و دستورالعمل صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی است که خوشبختانه با هماهنگی مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری، دوره های آموزشی در محل ایمیدرو برگزار شد و تداووم در برگزاری این کلاس ها در شمار سیاست های ما قرار دارد.
مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات که از اقدامات مربوط به برنامه ارتباطات مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی خبر داد و اعلام کرد: این سامانه در جهت پاسخگویی و رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردم در شرف راه اندازی قرار دارد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده