تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۸۴۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تامین مواد اولیه فولاد هرمزگان در بهترین شرایط خود قرار دارد

می متالز - علی گلشن، معاون خرید فولاد هرمزگان در خصوص وضعیت تامین مواد اولیه این شرکت گفت: در مورد تامین مواد اولیه فولاد هرمزگان دو بحث وجود دارد که یکی کمی و دیگری کیفی است. در مورد کمی با برنامه‌ریزی‌هایی که در زنجیره فولاد صورت گرفته، وضعیت شرکت فولاد هرمزگان بسیار مطلوب است و این شرکت تمامی مواد اولیه مورد نظر خود را به‌موقع با کمترین هزینه سربار و کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین کرده است. از نظر کیفی نیز وضعیت مواد اولیه فولاد هرمزگان نیز همین‌گونه است.
تامین مواد اولیه فولاد هرمزگان در بهترین شرایط خود قرار دارد

به گزارش می متالز، وی در ادامه افزود: ممکن است که بهای برخی از مواد اولیه نسبتا بالا باشد، اما با نگرش بلندمدت و کلان به این موضوع، به‌دلیل کیفیت بالای این مواد، در نهایت هزینه‌های کلی تولید فولاد کاهش خواهد یافت و این موضوع به سود تولیدکنندگان فولاد خواهد بود.

گلشن به مشکلات تامین مواد اولیه فولادسازان اشاره و بیان کرد: مشکل اصلی فولادسازان و به‌ویژه شرکت فولاد هرمزگان، تامین کیفی گندله و نیز زیرساخت‌های حمل‌ونقل است که در این دو زمینه نیز با رایزنی‌‌های صورت گرفته با معادن تامین‌کننده، این مشکل در آینده تا حد زیادی حل خواهد شد

معاون خرید فولاد هرمزگان در پایان در خصوص رشد خرید مواد اولیه به‌ویژه گندله تصریح کرد: طی 8 ماه ابتدای سال جاری، شرکت فولاد هرمزگان بیش از یک میلیون 600 هزار تن گندله خریداری کرده است که در مقایسه با سال گذشته 30 درصد رشد داشته است که همه این مواد از داخل تهیه شده‌اند. در حال حاضر گندله شرکت فولاد هرمزگان از معادن زرند، گل‌گهر و سنگان تامین می‌شود که 76 درصد آن از گل‌گهر تهیه می‌شود.

عناوین برگزیده