تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۸۴۶۸
سرویس خبر : زمین شناسی
بهروز برنا خبر داد:

راز کشف ذخایر فلزی/ تهیه 90 درصد برگه‌های ژئوشیمی یکصدهزارم کشور

می متالز - معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در این نشست به طرح سنگان و معرفی 80 محدوده معدنی اشاره کرد و افزود: آمادگی خود را نسبت به همکاری با ایمیدرو و همچنین معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌داریم و امیدواریم سند همکاری سه جانبه‌ای که قرار است در آینده میان این سه بخش به امضا برسد به زودی نتیجه‌بخش باشد تا فعالیت های معدنی شتاب بیشتری بگیرد.
راز کشف ذخایر فلزی/ تهیه 90 درصد برگه‌های ژئوشیمی یکصدهزارم کشور

به گزارش می متالز، بهروز برنا به فعالیت‌‎های مشترک سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و ایمیدرو در مطالعات انجام شده در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان اشاره کرد و گفت: اکتشافات تکمیلی ‎تر انجام و به معرفی چهار محدوده جدید معدنی جدید منجر شد که این محدوده‌ها جزو ذخایر خوب کشور محسوب می‌شود.
معاونت اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اضافه کرد: برای شناسایی ذخایر فلزی تهیه اطلاعات ژئوشیمی مهم است که بر همین اساس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور 90 درصد برگه‌های ژئوشیمی یکصدهزارم کشور را تهیه کرده که این مطالعات به معرفی محدوده‌های امیدبخش و آنومالی‌های مناسب در استان ها منجر شده است.
برنا همچنین به مطالعات ژئوفیزیک هوایی در 20 درصد کل کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در این طرح نیز محدوده‌های امیدبخشی معرفی شد که امیدواریم در آینده با پروژه‌های مشترک با سازمان ایمیدرو این مطالعات را افزایش دهیم.
به گفته وی، در جدیدترین ورقه‌های ژئوشیمی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، 29محدود جدید امیدبخش منابع فلزی در خراسان‌جنوبی شامل قلع، تنگستن، طلا، سرب و روی و همچنین 10 محدوده امیدبخش در خراسان شمالی و 16 محدوده در استان همدان شناسایی و معرفی شده است.
بر اساس این گزارش، 2 هفته پیش کرباسیان اعلام کرد: تا یک ماه آینده با همکاری سازمان زمین شناسی نقشه یک صد هزارم معدنی کشور چاپ شده و در اختیار سرمایه گذاران ایرانی و خارجی قرار می گیرد تا بتوانند با اطلاعات کامل نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

عناوین برگزیده