تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۸۴۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

ذوب آهن، نیاز کشور به تیرآهن بال پهن را تامین خواهد کرد

می متالز - اردشیر افضلی، معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص محصول جدید ذوب آهن که قرار است به‌زودی در عرضه شود، گفت: تیرآهن بال پهن از ماه گذشته برای اولین بار در کشور و خاورمیانه با تیرآهن 400-110-350 در شرکت ذوب آهن تولید شد. به‌نظر می‌رسد تولید انبوه این تیرآهن‌ها به‌زودی آغاز شود. امید می‌رود که با اقداماتی که در مورد تولید صورت می‌گیرد و اعتمادی که مدیرعامل شرکت ذوب آهن به این پروژه دارند، بتوان جوابگوی تولید کارخانه بود.
ذوب آهن، نیاز کشور به تیرآهن بال پهن را تامین خواهد کرد

به گزارش می متالز، وی نقش ذوب آهن را در صنعت فولاد کشور موثر دانست و افزود: با این وجود با تولید تیرآهن بال پهن IPI بالای 300 می‌توان اقدام موثری را در جهت خودکفایی کشور نسبت به این نوع از فولادها و نیز اقدام مفیدی برای ذوب آهن و برای تمام افرادی که در جهت اعتلای نام کشور و این شرکت تلاش کردند. صورت داد. در حال حاضر نیز بسیاری از صنایع فولادی در بخش پایین‌دستی شمش اولیه خود را از ذوب آهن تامین می‌کنند؛ اما متاسفانه این شرکت طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است.

افضلی در خصوص میزان تولید و ظرفیت این شرکت برای تولید تیرآهن اظهار کرد: ظرفیت در نظر گرفته شده برای این نوع فولادها به کشش و تقاضای بازار بستگی دارد. البته ناگفته نماند خط تولید نورد ریل و نورد تیرآهن بال پهن یکی هستند و به‌نظر نمی‌رسد که بازار ماهیانه بیش از 10 هزار تن کشش برای این نوع فولادها داشته باشد.

معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان در پایان بر اینکه ذوب آهن تنها دارنده گواهینامه بین‌المللی UK cares در خاورمیانه است، تاکید کرد و گفت: کشورهای مختلف هر یک استانداردهای متفاوتی دارند. در حال حاضر شرکت ذوب آهن به‌دنبال صادرات محصول نهایی است. خوشبختانه ذوب آهن توانسته است با اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی، صادرات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

عناوین برگزیده