تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۸۸۷۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تحت تاثیر عوامل تکنیکال رخ داد؛

صعود طلا در آغاز مبادلات سال جدید میلادی

می متالز - قیمت طلا سه شنبه 12 دی 96 در آغاز مبادلات سال ۲۰۱۸ میلادی به روند صعودی خود ادامه داد.
صعود طلا در آغاز مبادلات سال جدید میلادی

به گزارش می متالز، قیمت طلا که توانست هفته گذشته سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند، در آغاز مبادلات سه شنبه 12 دی 96 نیز تحت تاثیر عوامل تکنیکال روندی صعودی را دنبال کرده است.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۳۰۶ دلار رسیده که این بالاترین رقم از ۲۶ سپتامبر به شمار می رود.

قیمت طلا روز جمعه توانست به بالاترین سطح خود در ۱۰۰ روز قبل برسد و با شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری، امیدواری های تازه ای نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا به وجود آمده است.قیمت این فلز گرانبها در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۱۳ درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت طلا از سال ۲۰۱۰ میلادی به شمار می رود.

این در شرایطی است که ارزش دلار آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی بدترین عملکرد خود را از سال ۲۰۰۳ میلادی ثبت کرده است. این عامل تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته است.

از سوی دیگر تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص کره شمالی ، پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و همکاری برخی از اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ با مقام های روسی، و پایین بودن نرخ تورم آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در ۳ ماه اخیر رسیده است. ارزش دلار در سال ۲۰۱۷ با کاهش ۹.۸ درصدی روبرو شده تا بدترین عملکرد پول آمریکا از سال ۲۰۰۳ تاکنون ثبت شود.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که فروش سکه طلا و نقره در آمریکا طی سال گذشته به پایین ترین سطح در ده سال اخیر رسیده است.به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

تنش های سیاسی بین المللی به خصوص بی ثباتی سیاسی در آلمان انتخابات ایتالیا و مذاکرات برگزیت نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آتی عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی است.

عناوین برگزیده