تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۴۲۴
کد خبر: ۸۸۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در گزارشی بررسی شد؛

روند حرکتی قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۱۷

می متالز - قیمت کالاها در صنعت انرژی از جمله زغال سنگ، گاز طبیعی و نفت در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۸ درصد رشد داشت که رشد تقاضا و بهبود تجارت بین المللی عامل آن بوده است. قیمت انواع فلزات نیز به طور میانگین رشد سالانه ۲۲ درصدی داشته ولی سنگ آهن با تصحیح قیمت روبرو شد.
روند حرکتی قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۱۷

به گزارش می متالز، رشد تقاضا و محدودیت عرضه فوری به سنگ آهن کمک کرد تا قیمت این محصول در دو ماه نخست سال ۲۰۱۷ روندی رو به بالا داشته باشد و از حدود ۸۰ دلار هر تن ژانویه به ۹۰ دلار هر تن تا اواسط فوریه برسد. ولی تا ژوئن تصحیح قیمت زیادی برای این محصول مشاهده شده و به ۵۰ تا ۶۰ دلار هر تن رسید.

البته نیاز به تکمیل موجودی کارخانه های چینی و محدودیت عرضه سنگ آهن خلوص پایین در این کشور موجب شد ا بازار سنگ آهن مجددا دستخوش بهبود شود و تا اواسط آگوست به ۷۷ دلار هر تن برسد. دوباره اواخر آگوست افت قیمت مشاهده شد چرا که موجودی انبارها به شدت بالا رفت. تولید فولاد وارد دوره ای از نوسان شد. نهایتا سنگ آهن سال ۲۰۱۷ را در ۶۰ تا ۷۰ دلار هر تن به پایان برد.

همچنین میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ بشکه ای ۵۳ دلار  بوده و برای سال ۲۰۱۸ نیز برآورد شده تا ۵۶ دلار برسد. سال ۲۰۱۷ فلزات پایه ای چون سرب، نیکل و روی مورد توجه و علاقه سرمایه گذارها بودند و در ۲ تا ۳ سال آینده نیز به لطف افزایش تولید باطری برای خودروهای برقیروندی صعودی خواهند داشت.

عناوین برگزیده