تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۸۹۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واگذاری سیمان سمنگان یک پیشنهاد به هیات ترکیه

می متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مشکلی برای جابه جایی و انتقال پول در مراودات تجاری میان ایران و ترکیه وجود ندارد.
واگذاری سیمان سمنگان یک پیشنهاد به هیات ترکیه

به گزارش می متالز، یحیی نیکدل روز یکشنبه (26 آذر) در نشست خبری اظهار کرد: اکنون بانک ملت در ترکیه شعبه دارد و بر این اساس مشکلی برای انتقال پول در مبادلات تجاری وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هدف از دعوت هیات تجاری و سرمایه گذاری کشور ترکیه، معرفی فرصت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان شمالی است گفت: این استان قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد که این ظرفیت ها باید معرفی شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: برای معرفی این فرصت ها، اعزام و پذیرش هیات های تجاری باید بیشتر شود.

 

پیگیری برای خواهر خواندگی بجنورد با یکی از شهرهای ترکیه

نیکدل در بخش دیگر سخنان خود گفت: یکی از پیشنهادهای مهم در این سفر ۲ روزه، پیگیری برای خواهرخواندگی بجنورد با یکی از شهرهای ترکیه است که البته در این باره نیاز است تا شهردار بجنورد با شهری که به عنوان خواهر خوانده پیشنهاد شده بررسی ها و رایزنی هایی داشته باشند.
وی گفت: این هیات تجاری در این سفر ۲ روزه به خراسان شمالی، با فرصت های مختلف سرمایه گذاری این استان آشنا شدند و برای بررسی بیشتر و نتیجه بخش بودن این حضور خواستار اعزام هیاتی از خراسان شمالی به ترکیه شدند.

 

واگذاری سیمان سمنگان یک پیشنهاد به هیات ترکیه

نیکدل گفت: سرمایه گذاری در فاز ۲ و سه آلومینای ایران در جاجرم، سیمان سمنگان، معادن مرمر و مرمریت، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر و پاک از جمله فرصت هایی است که به این هیات تجاری معرفی شد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری از جمله ایجاد تله کابین و ایجاد مراکز اقامتی از دیگر پیشنهادهای ما به این هیات تجاری است.
وی درباره پروژه سیمان سمنگان گفت: این پروژه ناتمام اکنون متوقف شده است و آستان قدس آمادگی دارد تا آن را به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از پیشنهادها برای واگذاری، واگذاری ۱۰۰ درصدی این پروژه به سرمایه گذر بخش خصوصی است که البته پیشنهاد شده است که آستان قدس تا زمان بهره برداری، حق السهم خود را از سرمایه گذار مطالبه نکند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از روش های واگذاری این پروژه به سرمایه گذار، مشارکت در سرمایه گذاری است و در این روش هر آنچه آستان قدس در این پروژه هزینه کرده، به عنوان آورده محسوب شده و آستان قدس به این شیوه در اجرا مشارکت می کند.

 

۳.۳ میلیون دلار محصولات تولیدی خراسان شمالی به ترکیه صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در هشت ماهه امسال سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار محصولات خراسان شمالی به ترکیه صادر شده و بیشتر این محصولات محصولات فولادی و پتروشیمی بوده است.
هیات پنج نفره از تجار و سرمایه گذاران کشور ترکیه 26 و 27 آذر ماه در خراسان شمالی حضور پیدا کردند و از ظرفیت های مختلف صنعتی، کشاورزی و معدنی استان بازدید کردند.

عناوین برگزیده