تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۸۹۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هزینه های انرژی، تهدیدی برای کارخانه سیمان مارگون

می متالز - در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد از عدم اجرای مصوبات نشست قبلی این کارگروه در رابطه با کارخانه سیمان مارگون و تهدید شرکت‌های خدمات‌رسان به قطع برق و گاز این واحد تولیدی خبر داده شد.
هزینه های انرژی، تهدیدی برای کارخانه سیمان مارگون

به گزارش می متالز، نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو برگزار شد.

داریوش دیودیده در این نشست با اشاره به مصوبات نشست قبلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: طبق این مصوبات شرکت‌های برق و گاز استان موظف شدند که تا سقف سه میلیارد تومان از بدهی کارخانه سیمان مارگون را تا پایان سال فریز و از ابتدای سال ۹۷ در قالب اقساط ۱۸ ماهه دریافت کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق این مصوبه، کارخانه سیمان مارگون هم موظف شد ۵۰ درصد هزینه برق و گاز پنج ماه مانده امسال را به شرکت‌های خدمات‌رسان پرداخت کند.

دیودیده بیان کرد: با وجود این مصوبات، هم‌اکنون شرکت‌های خدمات‌رسان این واحد تولیدی را تهدید به قطع برق و گاز کرده‌اند و شرکت برق خوزستان در پاسخ به پیگیری‌های ما بدون توجه به مصوبه اعلام کرده است که می‌خواهیم فردا برق کارخانه سیمان مارگون را قطع کنیم.

وی ابراز کرد: شرکت گاز نیز طی نامه محرمانه‌ای پاسخ داده که اجرای این مصوبه امکان‌پذیر نیست و پذیرش مصوبات کارگروه تسهیل در حیطه اختیارات این شرکت نیست.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدهی کارخانه سیمان مارگون به شرکت توزیع نیروی برق تا پایان آبان‌ماه امسال حدود ۳۱ میلیارد ریال و بدهی این کارخانه به شرکت گاز تا پایان آبان‌ماه حدود ۳۰ میلیارد ریال است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر همه قوانین اولویت دارد، گفت: شرکت گاز حق قطع گاز کارخانه سیمان مارگون را ندارد.

علی‌محمد احمدی خطاب به مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: شما در نشست قبلی کارگروه تسهیل این مصوبه را امضا کردید، پس حداقل برای امضای خود احترام قائل باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رفع این مشکل با معاون بهره‌برداری شرکت توانیر مذاکره می‌کنیم و تا قبل از تعیین تکلیف موضوع، نباید برق کارخانه سیمان مارگون قطع شود.

در نشست قبلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد ضمن بررسی وضعیت موانع کارخانه سیمان مارگون تصمیماتی برای رفع موانع این واحد صنعتی اتخاذ و مصوب شد که از سوی دستگاه‌های اجرایی، استانداری و سرمایه‌گذار عملی شوند.

میزان تولید روزانه و سالانه کارخانه سیمان مارگون به عنوان تنها طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب ۳۳۰۰ و یک میلیون تن با اشتغال‌زایی مستقیم  بیش از ۳۰۰ نفر و غیر مستقیم حدود ۷۰۰ نفر است که سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

عناوین برگزیده