تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۶
بازدید: ۶۸۷
کد خبر: ۹۱۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن انجیره یزد با کمترین هزینه راه‌اندازی شد

می متالز - محمد حیدرزاده، مدیرعامل شرکت ذوب روی بافق در خصوص وضعیت تامین مواد اولیه و برنامه‌های این شرکت برای خاک گفت: پس از سه ماه تلاش، بالاخره شرکت ذوب روی بافق موفق شد استخراج از معدن سرب و روی انجیره را آغاز کند.
معدن انجیره یزد با کمترین هزینه راه‌اندازی شد

به گزارش می متالز، معدن انجیره، یک معدن سرب و روی نسبتا خوبی است که حدود 80 تا 90 سال پیش روی آن کار می‌شد؛ اما بنا به دلایلی تعطیل شد. با توافقی که با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد صورت گرفت، این شرکت توانست موافقتنامه استخراج از این معدن را بگیرد و تولید از این معدن را آغاز کند. این معدن در نزدیکی یزد واقع شده است و جزو معادن کوچک محسوب می‌شود.

وی افزود: این معدن بسیار غنی است، یعنی عیار بالایی دارد و در نزدیکی شرکت ذوب روی بافق قرار دارد. در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که علاوه بر استخراج زیرزمینی، استخراج روباز نیز انجام شود. برای این معدن جاده دسترسی مناسب نیز احداث شده است. در همین حال عملیات اکتشاف و استخراج کاملا اصولی و علمی پیش می‌رود.

حیدرزاده در خصوص مشکل اصلی این شرکت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات شرکت ذوب روی بافق تامین خاک و کمبود مواد اولیه بود. این موضوع در مورد بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده سرب و روی صدق می‌کند. اما جالب توجه این است که معادن کشور کفاف تامین خوراک صنایع سرب و روی را می‌دهند. بنابراین باید کمر همت برای بهره‌برداری از معادن بسته شود.

مدیرعامل شرکت ذوب روی بافق در پایان گفت: البته شرکت ذوب روی بافق برای بهره‌برداری از معدن انجیره با مشکلاتی مواجه بود که نمونه آن وجود معارض بود و مجوزها نیز دیر صادر می‌شد. اما نکته قابل توجه این است که این معدن با کمترین هزینه راه‌اندازی شد و بسیار سریع صورت گرفت. این شرکت در دو ماه گذشته پس از بهره‌برداری، حدود 3 تا 4 هزار تن ماده معدنی را تولید کرد که در مجموع 10 تا 11 درصد از خوراک مورد نیاز را شامل می‌شود.

عناوین برگزیده