تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۹۴۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

ورق فولاد مبارکه طی یک ماه اخیر ۱۲۰ تومان ارزان تر شده است

می متالز - بررسی از آمار معاملات ورق گرم نازک در بورس کالا نشان می دهد که علی رغم افزایش نرخ دلار و روند افزایشی نرخ های جهانی، قیمت ورق فولاد مبارکه در یک ماه اخیر حدود 120 تومان در 3 نوبت عرضه در بورس کالا ارزان تر شده است.
ورق فولاد مبارکه طی یک ماه اخیر ۱۲۰ تومان ارزان تر شده است

به گزارش می متالز، 27 آذرماه سال جاری ورق گرم B فولاد مبارکه با قیمت پایه ۲۲۳۰۵ ریال در بورس کالا عرضه شده که با رقابت صورت گرفته قیمت پایانی ۲۵۶۶۳ ریال برای آن به ثبت رسیده است.

در عرضه بعدی یعنی در تاریخ ۱۱ دی ماه، بیش از ۴۷ هزارتن ورق گرم B این شرکت با قیمت پایانی ۲۴۵۶۷ ریال یعنی حدود ۱۱۰ تومان ارزان تر از نوبت قبل مورد معامله قرار گرفته است و در آخرین عرضه ورق گرم در بورس کالا، ورق گرم B فولاد مبارکه باز هم ارزان تر شده و بیش از ۵۰ هزارتن آن با قیمت پایانی ۲۴۴۸۷ ریال در ۲۵ دی ماه سال جاری مورد معامله قرار گرفته است.

این کاهش قیمت در حالی افتاده که در یک ماه گذشته نرخ دلار در حدود ۲۵۰ تومان افزایش داشته و نرخ جهانی ورق گرم نیز تقریبا ۲۰ دلار افزایش یافته است. بر این اساس و با توجه به نرخ معاملات اخیر که نشان دهنده ارزان تر بودن ۶۰ تومانی ورق گرم مبارکه در بورس کالا نسبت به نرخ جهانی آن است، به نظر می رسد این شرکت عرضه کننده و البته بورس کالا در حال مدیریت بازار ورق گرم در جهت جلوگیری از افزایش قیمت ها و برهم خوردن تعادل بازار هستند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده