تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۹۵۰۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
بررسی‌های «کانسومر ریپورتز»برای سال آینده میلادی نشان داد

۲۷ برند خودرویی قابل اعتماد جهان

می متالز - سارا گلچین: موسسه «کانسومر ریپورتز» (Consumer Reports) به‌تازگی فهرستی از قابل‌اعتمادترین نشان‌های تجاری و مدل‌های خودرو را برای سال آینده میلادی منتشر کرده است.
۲۷ برند خودرویی قابل اعتماد جهان

به گزارش می متالز، این موسسه که یک نهاد مستقل و غیرانتفاعی است با پوشش دادن ۱۷ ناحیه و بیش از نیم‌میلیون خودرو مدل ۲۰۱۶ و آزمایش آنها در محیط‌های واقعی و نه تنها آزمایشگاهی به نتایج مهمی درباره قابل‌اعتمادترین خودروها برای سال آینده رسیده است. به هر حال هر کسی که می‌خواهد خودرویی بخرد به هزینه‌هایی که خودرو برای تعمیر و نگهداری نیاز دارد، توجه زیادی نشان می‌دهد. این نهاد امسال هم مانند هر سال به‌سراغ خودروسازان سراسر دنیا رفته و با بررسی عملکرد نشان‌های تجاری گوناگون درباره قابل‌اعتمادترین نشان‌های تجاری و مدل‌های هریک از آنها به مشتریان کمک می‌کند گزینش‌های بهتری برای خرید خودرو در سال آینده میلادی داشته باشند. کانسومر ریپورتز براساس میانگین امتیاز پیش‌بینی‌شده برای میزان قابل‌اعتمادی هر نشان تجاری این فهرست را تهیه کرده است. در بررسی‌های امسال مشخص شد کرایسلر که در سال‌های گذشته همواره در کسب امتیازهای لازم از نظر قابل اعتماد بودن از دیگر نشان‌های تجاری جا می‌ماند، برای سال آینده حرکت رو به جلوی خوبی داشته و بیش از ۱۰ پله قابل‌اعتمادتر از امسال میلادی خواهد بود. این نشان تجاری البته همچنان در نیمه پایینی رده‌بندی خودروسازان قابل‌اعتماد قرار دارد اما پیشرفت خوبی را برای خود ثبت کرده است. سایر نشان‌های تجاری خوش‌عملکرد در این رده‌بندی فولکس‌واگن با جهش ۶ پله‌ای و سوبارو با صعود ۵ پله‌ای هستند. اما از آن سو ۳ نشان تجاری آکورا، مزدا و کادیلاک در رده‌بندی امسال سقوط زیادی داشته و مشتریان برای سال آینده روی خوشی به آنها نشان نداده‌اند. همه این نشان‌های تجاری مجموعه‌ای محدود از مدل‌ها را دارند؛ بنابراین پایین آمدن اعتماد به هر یک از مدل‌های آنها می‌تواند بر کل نشان تجاری تاثیری بیشتر از دیگران بگذارد. به‌جز ولوو، دیگر نشان‌های تجاری اروپایی عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. بسیاری از نشان‌های تجاری زیر نظر جنرال‌موتورز از این نظر افت داشتند، اما فورد کمی رو به بالا رفت و لینکلن نیز حرکت به سمت پایین را تجربه کرد. در رده‌بندی کلی قابل‌اعتمادترین نشان‌های تجاری، تویوتا، لکسوس، کیا، آئودی، ب‌ام‌و، سوبارو، اینفینیتی، بیوک، هوندا و هیوندای رده‌های نخست تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.تویوتا به‌عنوان قابل‌اعتمادترین نشان تجاری خودرویی ۲۰۱۸ میلادی(۹۷-۱۳۹۶خورشیدی) عملکرد بسیار خوبی ثبت کرده است. میانگین امتیاز این نشان تجاری امسال ۸۰ است. رتبه امسال تویوتا در مقایسه با سال گذشته یک پله بالاتر رفته است.
 لکسوس که نشان تجاری لوکس‌ساز تویوتا به شمار می‌آید، دومین نشان تجاری قابل‌اعتماد دنیا با میانگین ۷۷ امتیاز است. رتبه لکسوس نسبت به سال گذشته میلادی یک پله پایین‌تر آمده است. مقام سوم این رده‌بندی به کیا با میانگین ۷۱ امتیاز می‌رسد. این نشان تجاری کره‌ای نسبت به بررسی پیشین ۲ پله بالا آمده و این یعنی سال گذشته کیا پنجمین نشان تجاری قابل‌اعتماد دنیا بود. رده چهارم رده‌بندی امسال قابل‌اعتمادترین‌ها خودروها در اختیار آئودی است که توانسته در مجموع میانگین ۶۸ امتیاز را به‌دست آورد. رتبه امسال آئودی نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است. 
ب‌ام‌و، خودروساز آلمانی در میان قابل‌اعتمادترین‌ها اکنون رده پنجم را دارد و این یعنی نسبت به سال گذشته صعود شیرین ۴ پله‌ای را تجربه کرده است. میانگین امتیاز ب‌ام‌و امسال ۶۲ ثبت شده است. در رتبه ششم این رده‌بندی سوبارو قرار دارد. سوبارویی‌ها هم امسال نسبت به سال گذشته صعود خوب ۵ پله‌ای داشتند. میانگین امتیاز سوبارو ۶۰ است. اینفینیتی، لوکس‌ساز ژاپنی-فرانسوی رنو-نیسان، در این فهرست در رده هفتم قرار دارد و نسبت به بررسی سال گذشته یک پله صعود داشته است. میانگین امتیاز اینفینیتی به‌عنوان هفتمین خودروساز قابل‌اطمینان جهان ۶۰ است و جایی در میان برترین‌ها برای خود دارد. بیوک امریکایی، خودروسازی است که در رتبه‌بندی امسال در رده هشتم قرار گرفت. بیوک باید از این رده ناراحت باشد زیرا با ۵ پله سقوط نسبت به سال گذشته در این رده قرار گرفته است. البته این نکته را هم نباید از یاد برد که برخی خودروسازان مانند بیوک شمار مدل‌های کمتری تولید می‌کنند. میانگین امتیاز بیوک ۵۹ ثبت شد. در رده نهم این رتبه‌بندی شرکت ژاپنی هوندا قرار گرفته که روزی از موتورسیکلت‌سازی شروع کرد و حالا فعالیت‌های گسترده‌ای در موتورسیکلت‌سازی، خودروسازی و حتی هواپیماسازی دارد. هوندایی‌ها امسال با ۶ مدلی که تولید کردند نسبت به سال گذشته یک پله صعود داشتند و میانگین امتیازشان نیز مانند بیوک ۵۹ ثبت شد. رده دهم این رده‌بندی نیز در اختیار هیوندای با ۳ پله سقوط نسبت به بررسی سال گذشته است که باعث شده این خودروساز کره‌ای با تولید ۵ مدل هم‌امتیاز بیوک و هوندا یعنی با میانگین ۵۹ امتیاز رده دهم را از آن خود کند. ۳ خودروساز بیوک، هوندا و هیوندا اگرچه هم‌امتیاز هستند اما از نظر تعداد مدل‌هایی که تولید می‌کنند با هم تفاوت دارند؛ بنابراین از این نظر رتبه‌بندی شده‌اند. در ادامه رده‌بندی قابل‌اعتمادترین‌ها نیز خودروسازان نام‌آشنایی مانند نیسان با ۲ پله صعود، مزدا با ۶ پله سقوط، پورشه، مرسدس-بنز و فورد هر یک با ۳ پله صعود در جایگاه یازدهم تا پانزدهم این جدول هستند. فولکس‌واگن در این رده‌بندی ۶ پله صعود داشته است. این خودروساز که حالا کمی از بار سنگین رسوایی دیزل‌گیت رهایی پیدا کرده، توانسته خود را خوب بالا بکشد و در رده شانزدهم قرار گیرد. رده هفدهم در اختیار کرایسلر است که درخشان‌ترین عملکرد را داشته و از جهت جهش در این فهرست قابل‌اعتمادترین نشان تجاری امسال به‌شمار می‌آید. رتبه امسال کرایسلر زمانی بسیار به چشم می‌آید که بدانیم سال گذشته در رده‌ای بهتر از ۲۷ قرار نگرفته است. در میان این نام‌های رنگارنگ رتبه‌های نخست تا پنجم بسیار قابل‌اعتماد هستند. رتبه‌های ششم تا هفدم قابل‌اعتماد هستند و به رتبه‌های هجدم تا بیست و هفتم یعنی شورولت، آکورا، جیپ، تسلا، لینکلن، ولوو، دوج، رام، جی‌ام‌سی و کادیلاک باید با احتیاط بیشتری نگاه کرد.


در میان مدل‌های مختلف از شرکت‌های گوناگون نیز تویوتا پریوس، لکسوس سی‌تی ۲۰۰اچ، اینفینیتی کیو۷۰، آئودی کیو۳ و لکسوس جی‌ایکس قابل‌اعتمادترین‌های بررسی تازه هستند. نگاهی به نام‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که تویوتا و لوکس‌سازش لکسوس درخشنده‌تر از سایر نشان‌های تجاری پیش می‌روند. تویوتا پریوس اکنون در بازار امریکا به‌صرفه‌ترین وسیله نقلیه از نظر مصرف بنزین است. خریداران این مدل خودرو می‌توانند بدون نگرانی صدها هزار مایل با آن رانندگی کنند. لکسوس سی‌تی ۲۰۰اچ نیز اگرچه نام آشنایی در میان مدل‌های لکسوس نیست اما قابل‌اعتمادترین است و با نرخ کمتر نسبت به سایر مدل‌های این لوکس‌ساز از نظر اقتصادی رضایت مشتری‌ها را جلب می‌کند. اینفینیتی کیو۷۰ اگرچه از نظر فروش در بازاری مانند امریکا رده‌ای بهتر از ۲۱۶ را در سال ۲۰۱۶ میلادی (۹۵-۱۳۹۴خورشیدی) کسب نکرده اما از نظر آزمایش‌کنندگان، بسیار قابل‌اعتماد بود زیرا به‌راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیو ۷۰ در واقع سدان لوکسی است که خریدار می‌تواند به‌راحتی به آن اطمینان کند. آئودی کیو۳ برای کسانی مناسب است که آئودی می‌خواهند، شاسی‌بلند دوست دارند و پول هنگفتی هم برای خرید خودرویی با این ویژگی ندارند. آزمایش‌کنندگان از قدرت، توانایی کنترل و راحتی این مدل از آئودی لذت بردند و به همین دلایل کیو۳ در میان قابل‌اعتمادترین مدل‌ها قرار گرفت. لکسوس جی‌ایکس از نظر راحتی داخلی و سایر جاه‌طلبی‌هایی که از لکسوس انتظار می‌رود، خواسته‌ها را برآورده می‌کند. در این فهرست لکسوس جی‌اس، مرسدس-بنز جی‌ال‌سی، شورولت کروز، آئودی کیو۷ و تویوتا ۴رانر دیگر مدل‌های قابل‌اعتماد خودرویی برای خرید، استفاده و راحتی خیال هستند. 
منبع: Cheatsheet
Consumerreports.org

عناوین برگزیده