تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۵۳
بازدید: ۸۴۴
کد خبر: ۹۵۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استارت افزایش قیمت کرومیت

می متالز - بخاطرتعطیلات کریسمس و سال نو فروش سنگ کرومیت درچندهفته گذشته کاهش داشته است.
استارت افزایش قیمت کرومیت

به گزارش می متالز، در طی دو هفته اخیر که تعطیلات تمام شد و کار به تدریج شروع شده است گزارشاتی مبنی بر قیمتهای پیشنهادی 320تا340 دلار برای هر تن سنگ کرومیت lumpy  42 پاکستان بوده است که تا کنون این قیمت اجرایی نشده است .

صادرکنندگان پاکستان از اینکه قیمت های پیشنهادی معدنکاران کرومیت پاکستان تا این حد بالاست ، شاکی هستند.آنها بر این باورند که اگر در هنگام خرید از معدن قیمتها خیلی بالا باشد ، خسارات زیادی را متحمل میشوند.

طی این دو هفته قیمت کرومیت اکثر کشورهای تولید کننده از جمله افریقای جنوبی ٰ، پاکستان ، ترکیه ، زیمباوه و… افزایش قابل توجهی داشته است و به نظر میرسد تولیدکنندگان با عدم ارائه بار به بازار در پی کنترل قیمت ها و افزایش قیمت سنگ کرومیت هستند ولی افزایش قیمت جهانی برای کرومیت ایران را تا به امروز شاهد نبوده ایم .

در بازار ایران نیز علاوه بر افزایش قیمتهای کرومیت،قیمت دلار تاثیر قابل توجهی بر قیمت های خرید و فروش کرومیت داشته است.بطوریکه بعد از گذشت چندماه ، مجددا قیمت کرومیت عیار 42 درصد به 1.050.000تومان رسیده است و باتوجه به قیمت امروز سایت های معتبر هنوز تغییری جهانی در قیمت کرومیت ایران مشاهده نشده است و به نظر میرسد با افزایش قیمت جهانی کرومیت ایران که دور از انتظار نیست ، بازهم شاهد افزایش قیمت های خرید و فروش کرومیت در ایران باشیم.

صادرکنندگان قیمت های پیشنهادی بالاتر از سایت را در بنادر چین پیشنهاد می دهند که با توجه به کشش بازار قیمت های 290 تا 300 دلار برای کرومیت ایران دور از انتظار نخواهد بود .

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده