تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۹۵۵۴
سرویس خبر : زمین شناسی

سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین برگزار می گردد

می متالز - سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین 6 تا 8 اسفند ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.
سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین برگزار می گردد

به گزارش می متالز، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان متولی اصلی فعالیت‌های زمین‌شناسی، همه ساله میزبانی متخصصان علوم زمین در گردهمایی سالانه را بر عهده دارد و تاکنون 35 دوره از این همایش در سطح ملی برگزار شده است.

دو دوره از همایش‌‌های سالانه در سال 92 و 94 در سطح بین‌المللی برگزار شده است و سومین دوره بین المللی آن در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

بیش از یکصد علاقه‌مند خارجی از کشورهای اروپایی و آسیای میانه به منظور حضور در سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند که تا زمان برگزاری این نشست پیش‌بینی می‌شود تعداد مهمانان خارجی از ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و بخش‌های خصوصی افزایش یابد.

زمین‌شناسی بنیادی، اکتشاف مواد معدنی، مخاطرات زمین‌شناختی، آب، اکوسیستم و تغییر اقلیم، فرآوری مواد معدنی و آنالیز دستگاهی و همچنین علوم زمین برای جامعه به عنوان محورهای اصلی برگزاری این همایش و کنگره خواهد بود.

بر اساس این گزارش، برگزارکنندگان این نشست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و پژوهشکده علوم زمین هستند و 30 مرداد به عنوان آغاز ثبت نام، 1شهریور آغاز ارسال مقاله، 20 دی پایان مهلت ارسال مقاله است.

گفتنی‌ است که با توجه به تنوع پدیده‌های زمین‌شناسی در ایران، بازدید صحرایی با موضوع‌های متفاوت در نظر گرفته شده است که بازدید صحرایی از مجموعه دگرگونی گلپایگانCore Complex از آن جمله خواهد بود. همچنین انتخاب کتاب برتر و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور انجمن‌های مرتبط در زمان همایش نیز از بخش‌های دیگر این نشست خواهد بود.

عناوین برگزیده