تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۴۴۲
کد خبر: ۹۵۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مطرح کرد

آخرین خبرها از صنعت خاکستری

می متالز - گروه سیمانی که همچنان ارزش معاملات بسیار پایینی دارد و از توجه بازار سرمایه به دور است این روزها همچون سنوات اخیر با احتمال قطع گاز به علت برودت هوا رو به رو است. همچنین در لایحه ای که امروز تقدیم مجلس شد، بودجه عمرانی ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد پیدا کرده است که در صورت اختصاص این بودجه به بخش عمرانی، می تواند خبر خوبی برای صنعت خاکستری باشد.
آخرین خبرها از صنعت خاکستری

به گزارش می متالز، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص تاثیر احتمال قطع گاز بر کارخانجات سیمانی گفت: هنوز خبری از قطع گاز در شرکت های سیمانی گزارش نشده است؛ اما اکثر شرکت های سیمانی با در نظر گرفتن احتمال قطع گاز در فصل زمستان، مازوت با نرخ لیتری ۳۰۰ تومان ذخیره سازی کرده اند و در صورت قطع گاز، مشکلی در روند تولید سیمان شرکت ها ایجاد نخواهد شد. البته مقرر شده چنانچه گاز کارخانجات سیمان به علت برودت هوا و افت فشار قطع شود،  دولت مازوت با نرخ گاز (۱۲۰ تومان) در اختیار شرکت ها قرار دهد.

تقاضای ماهانه ۴ الی ۴٫۵ میلیون تنی سیمان در کشور

شیخان در خصوص صنعت خاکستری گفت: امیدواریم افزایش بودجه عمرانی در سال ۹۷ محقق شود. تقاضای سیمان در کشور، امسال روند ثابتی داشته و ماهانه حدود ۴ الی ۴٫۵ میلیون تن سیمان در کشور مصرف شده است. هنوز با تقاضای متناسب با ظرفیت تولید سیمان کشور، فاصله داریم و رونق در ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی، در رفع این فاصله موثر خواهد بود.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده