تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۴۵۳
کد خبر: ۹۵۷۹
سرویس خبر : انرژی
در بازارهای جهانی؛

قیمت جهانی نفت کاهشی شد

می متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت کاهشی شد

به گزارش می متالز، در حالی نگرانی ها از رشد تولید نفت آمریکا بر بازار سایه افکنده، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت و نوار رشد قیمت ۴ هفته گذشته را پاره کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۶۱ سنت رسید. روز دوسنبه گذشته قیمت نفت برنت به ۷۰ دلار و ۳۷ سنت رسیده بود که بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز سه شنبه گذشته به بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون یعنی ۶۴ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود.در مجموع معاملات هفتگی نفت برنت ۱.۸ درصد و نفت آمریکا ۱.۵ درصد افت قیمت هفتگی را تجربه کردند.

آژآنس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد میزان ذخایر نفتی جهان به مدد کاهش تولید اوپک، رشد قوی تقاضا و افت شدید تولید نفت ونزوئلا کاهش قابل توجهی را شاهد بوده است. اما این نهاد بین المللی هشدار داده که رشد سریع تولید نفت آمریکا می تواند روند برقراری توازن در بازار را تهدید کند.

بر اساس آمارهای دولتی، میزان تولید نفت آمریکا در هفته گذشته با حدود ۳۰۰ هزار بشکه افزایشی به ۹.۷۵ میلیون بشکه در روز رسید.

تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا که یک شاخص مهم برای ارزیابی میزان تولید آینده نفت در این کشور است این هفته ۵ مورد کاهش داشت اما در رقم ۷۴۷ سکو همچنان بسیار بالاتر از تعداد ۵۵۱ سکویی است که یک سال پیش در حال فعالیت بود.

عناوین برگزیده