تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۹۵۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در هفته گذشته رقم خورد؛

ثبت ۱۰۰ هزارقرارداد آتی سکه در بورس کالای ایران

می متالز - حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۱۰۰ هزار و ۳۷ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۱۶ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال رسید.
ثبت ۱۰۰ هزارقرارداد آتی سکه در بورس کالای ایران

به گزارش می متالز، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید آبان سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۷۰ هزار و ۲۶۷ قرارداد را به ارزش ۱۱ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید شهریورماه سال آینده با ۲۴ هزار و ۴۷۳ قرارداد به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد اسفند ماه سال ۹۶ قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۲ هزار و ۵۹۸ قرارداد به ارزش ۳۹۸ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید تیر ماه سال ۹۷ نیز با یک هزار و ۹۴۴ قرارداد به ارزش ۳۰۷ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ هم با ۷۵۵ قرارداد به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال معامله شد.

 

نگاهی به معاملات روز پنجشنبه

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۸هزار و ۹۲۸ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات این روز، ۵ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با افزایش قیمت داشتند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۵۲۷ هزار تومان، رشد ۰.۲۳درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و ۵۵۵ هزار تومان رشد ۰.۱۹ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ با نرخ یک میلیون و ۵۸۶ هزار تومان به فروش رسید. سررسید شهریور ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و ۶۳۱ هزار تومان معامله و با رشد ۰.۱۴ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید آبان سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۶۸۲ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۱۷درصدی رو به رو شد.

عناوین برگزیده