تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۰۷
بازدید: ۵۵۵
کد خبر: ۹۶۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
عباس بصیرپور مدیر مالی شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران مطرح کرد :

کیمیا در آستانه افزایش سرمایه ۲۴۷ درصدی / گزارش ۹ ماهه همراه با رشد سودآوری کیمیا خواهد بود

می متالز - شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران در نماد «کیمیا» یکی از نمادهایی است که تحت تاثیر افزایش قیمت روی قرار دارد . کیمیا ظاهرا قصد طرح توسعه احداث نیروگاه برق را دارد . بدین منظور و برای شفاف سازی موضوع ، با مدیر مالی کیمیا گفتگویی کرده ایم.
کیمیا در آستانه افزایش سرمایه ۲۴۷ درصدی / گزارش ۹ ماهه همراه با رشد سودآوری کیمیا خواهد بود

کیمیا در آستانه افزایش سرمایه  ۲۴۷ درصدی

عباس بصیرپور مدیر مالی شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران در خصوص وضعیت شرکت گفت: شرکت مترصد اجرای طرح توسعه احداث نیروگاه برق می باشد. به همین منظور افزایش سرمایه ۲۴۷ درصدی در دو مرحله انجام خواهد شد. مرحله اول ۱۰۰ درصد و از محل سود انباشته خواهد بود. گزارش توجیهی افزایش سرمایه، آماده شده و به زودی منتشر خواهد شد.

این نیروگاه، برای شرکت درآمد زایی خواهد داشت. ظرفیت این نیروگاه در مرحله اول ۱۰ مگاوات بوده و برآورد شده در پایان خرداد ماه ۹۷ این طرح به بهره برداری رسد.

گزارش ۹ ماهه همراه با رشد سودآوری کیمیا خواهد بود/ نگرانی بابت کمبود مواد اولیه وجود ندارد

بصیرپور در خصوص افزایش قیمت جهانی فلز روی و تاثیر آن بر وضعیت سودآوری کیمیا گفت: افزایش قیمت جهانی روی، تاثیر مثبتی بر سودآوری کیمیا خواهد داشت؛ اما نمایان شدن آثار این موضوع زمان بر بوده و باید قیمت میانگین ماهانه را در نظر گرفت. البته افزایش قیمت ها، بهای تمام شده را هم تا حدودی افزایش می دهد؛ ولی در مجموع، افزایش قیمت ها کیمیا را منتفع خواهد کرد. قیمت پیش بینی شده در بودجه کمتر از قیمت های فعلی بوده و در گزارش عملکرد ۹ ماهه که تا پایان دی ماه منتشر خواهد شد، نرخ فروش محصول اصلاح خواهد شد. بدون شک گزارش ۹ ماهه همراه با رشد سودآوری کیمیا خواهد بود. ضمن اینکه افزایش نرخ ارز نیز اثر مثبتی بر سودآوری شرکت خواهد داشت.

هر چند دلیل افزایش قیمت های جهانی، کاهش ذخایر روی می باشد؛ ولی نگرانی بابت کمبود مواد اولیه وجود نخواهد داشت. چرا که مدام اکتشافات در جریان است. در کشور ما نیز معدن مهدی آباد در آینده نیازهای صنعت را تامین خواهد نمود.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده